Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda VFR » zawieszenie silnika Honda VFR » poduszki silnika Honda VFR

poduszki silnika do HONDA VFR

wybierz typ samochodu HONDA VFR:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,390
nr EAN 5050063108750
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,410
nr EAN 5050063108767
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
nr EAN 3358960555182
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960526656
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
nr EAN 3358960732774
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,39
nr EAN 4027816182252
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,367
nr EAN 4027816182290
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,38
nr EAN 4054224020838
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,53
nr EAN 4054224020845
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,495
nr EAN 4054224032336
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Numer seryjny K1496780
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 5901159285902
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,39
nr EAN 5902659731951
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5902659731968
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074182604
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074184776
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948023
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Wysokość [mm] 70
Ciężar netto [g] 399
nr EAN 5908281478134
Strona zabudowy na dole
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Wymagana ilość 1
Masa [g] 364
nr EAN 8033989153469
Strona zabudowy z tyłu
Masa [g] 800
nr EAN 8033989153490
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,39
nr EAN 4044688182258
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z lewej na dole
Strona zabudowy z prawej u dołu
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229905494
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj skrzyni biegów Automatyczna skrzynia biegów
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
nr EAN 5908229908471
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Rodzaj skrzyni biegów do automatycznej skrzyni biegów
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
Strona zabudowy z prawej
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229905500
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5908229952498
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu po prawej
nr EAN 5900427114449
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
nr EAN 5900427114463
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5900427582286
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5900427585096
Wyświetlanie od 1 do 32 (z 32 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.