Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » silnik Jeep » zawieszenie silnika Jeep » poduszki silnika Jeep

poduszki silnika do JEEP

wybierz model samochodu JEEP:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960343277
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Opcja wyposażenia BUSH
nr EAN 5012759997918
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Długość [mm] 112
Grubość [mm] 16,5
Średnica wewnętrzna [mm] 10,15
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,750
nr EAN 4027816286615
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
dla numeru OE 1809.33
nr EAN 4027816396604
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,42
dla numeru OE 1813.94
nr EAN 4027816476511
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,93
dla numeru OE 1807.Y3
nr EAN 4027816477099
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,850
dla numeru OE 1806.74
nr EAN 4054224079720
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 5901619522028
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,93
nr EAN 5902659797254
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858946845
Długość [mm] 112
Grubość [mm] 16,5
Średnica wewnętrzna [mm] 10,15
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,750
nr EAN 4044688286611
Długość [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 70,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 4044688580474
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,42
dla numeru OE 1813.94
nr EAN 4044688476517
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
dla numeru OE 1807.Y3
nr EAN 4044688477095
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,850
dla numeru OE 1806.74
nr EAN 4054228079726
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.