Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » silnik Suzuki ALTO IV (EF, SH410_) » zawieszenie silnika Suzuki ALTO IV (EF, SH410_) » poduszki silnika Suzuki ALTO IV (EF, SH410_)

poduszki silnika do SUZUKI ALTO IV (EF, SH410_)

wybierz typ samochodu SUZUKI ALTO IV (EF, SH410_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,540
nr EAN 5050063137576
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358966014140
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358966014157
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,00
nr EAN 3358966014171
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Liczba otworów4
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,23
nr EAN 4027816019404
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,23
dla numeru OE 210 240 02 17
nr EAN 4027816019411
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,22
nr EAN 4027816070115
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,516
nr EAN 4027816111078
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901159137430
Numer seryjny K1491235
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 5901159137478
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437000575
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4047437000582
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437087156
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437087163
dla numeru OE202 240 27 17
dla numeru OEA 202 240 27 17
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5907558595475
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5907558532999
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5901619521939
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,516
nr EAN 5907558560671
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,004
nr EAN 5902659731852
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
nr EAN 5902659787613
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 5902659787620
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074085745
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074616222
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną / miech powietrzny
nr EAN 4040074180075
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074180044
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948092
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948122
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1010
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Oznaczenie koloru zielony
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989130309
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Masa [g] 1034
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
Oznaczenie koloru czerwony
nr EAN 8033989130316
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Rodzaj skrzyni biegówAutomatyczna skrzynia biegów
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Strona zabudowyz tyłu
Ciężar [kg]0,516
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Liczba otworów do mocowania4
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 2022401717
nr EAN 3660872364838
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 2032402017
nr EAN 3660872364852
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,22
nr EAN 4044688560247
Liczba otworów do mocowania 4
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,516
nr EAN 4044688587978
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Wysokość [mm] 110
Ciężar [kg] 1,2919
nr EAN 4046001258640
Wyświetlanie od 1 do 40 (z 40 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.