Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota STARLET 1000 (KP_) » zawieszenie silnika Toyota STARLET 1000 (KP_) » poduszki silnika Toyota STARLET 1000 (KP_)

poduszki silnika do TOYOTA STARLET 1000 (KP_)

wybierz typ samochodu TOYOTA STARLET 1000 (KP_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960504760
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960504722
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 91,0
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,251
nr EAN 4027816227663
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,9
nr EAN 4027816227243
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,250
nr EAN 4027816227625
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,958
dla numeru OE 1K0 199 262 AS
nr EAN 4027816230182
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,632
nr EAN 4027816319580
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,5
dla numeru OE 1K0 199 867 Q S1
nr EAN 4027816453086
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Numer seryjny K1494810
Strona zabudowy z tyłu
Numer seryjny K1490115
Strona zabudowy z tyłu
Numer seryjny K1490130
Strona zabudowy z tyłu
Numer seryjny K1496518
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
nr EAN 4047437323728
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
nr EAN 4047437323759
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,958
nr EAN 5907558545395
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,9
nr EAN 5907558545418
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,632
nr EAN 5907558545449
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,5
nr EAN 5907558545456
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,250
nr EAN 5907558545463
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 91,0
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,251
nr EAN 5907558565898
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
nr EAN 5907558595451
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,872
nr EAN 5902659732132
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074401064
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
Długość [mm] 314,1
nr EAN 4040074047651
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
parzyste numery artykułów 100 199 0162
nr EAN 4040074061541
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
parzyste numery artykułów 100 199 0161
nr EAN 4040074061558
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074239599
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858950668
Rodzaj łożyskowania wykonanie miękkie
Strona zabudowy z prawej
Wersja Hardness 47 Sh
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
Masa [g] 235
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z lewej
Średnica wewnętrzna [mm] 15,06
średnica zewnętrzna [mm] 90,99
Długość [mm] 35,8
nr EAN 8033989120690
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 2066
nr EAN 8033989137957
Strona zabudowy po stronie silnika
Masa [g] 638
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989138015
Strona zabudowy góra
Masa [g] 237
Średnica wewnętrzna [mm] 12,51
średnica zewnętrzna [mm] 91,77
Długość [mm] 34,29
nr EAN 8033989222288
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu z lewej
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu z lewej
Strona zabudowyz tyłu
Strona zabudowygóra
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 1K0199555M
nr EAN 3660872363268
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
dla numeru OE 1K0199855BB
nr EAN 3660872412478
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,9
nr EAN 4044688570338
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,871
nr EAN 4044688570345
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,250
nr EAN 4044688227621
średnica zewnętrzna [mm] 91,0
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,251
nr EAN 4044688227669
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,958
dla numeru OE 1K0 199 262 AS
nr EAN 4044688230188
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,63
dla numeru OE 1K0 199 855 BB
nr EAN 4044688319586
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,5
dla numeru OE 1K0 199 867 Q S1
nr EAN 4044688661135
Wyświetlanie od 1 do 50 (z 51 pozycji)
Stron:  1  2  [Następna >>] 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.