02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » silnik Volvo 66 (31, 36) » zawieszenie silnika Volvo 66 (31, 36) » poduszki silnika Volvo 66 (31, 36)

poduszki silnika do VOLVO 66 (31, 36)

wybierz typ samochodu VOLVO 66 (31, 36):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960505491
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759995716
cena brutto:
251.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759994450
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 4027816220770
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,58
nr EAN 4027816221289
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,360
dla numeru OE 82 00 358 666
nr EAN 4027816242703
cena brutto:
244.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,760
dla numeru OE 82 00 181 589
nr EAN 4027816296010
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,480
nr EAN 4027816296638
Strona zabudowy z prawej u góry
Numer seryjny K1495240
nr EAN 5901159248303
Strona zabudowy z tyłu
Numer seryjny K1495272
nr EAN 5901159249027
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,480
nr EAN 5907558591392
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 5901619505342
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,760
nr EAN 5901619524824
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,360
nr EAN 5901619524831
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,58
nr EAN 5901619530719
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074632673
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074045534
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074045770
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858949969
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 4044688568915
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,58
nr EAN 4044688221285
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,360
dla numeru OE 82 00 358 666
nr EAN 4044688242709
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,760
dla numeru OE 82 00 181 589
nr EAN 4044688296016
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 2
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229955420
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.