Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Isuzu » układ hamulcowy Isuzu D-MAX II Platforma / podwozie (TFR, TFS) » hamulce tarczowe Isuzu D-MAX II Platforma / podwozie (TFR, TFS) » pojedyncze części, tarcza kotwiczna Isuzu D-MAX II Platforma / podwozie (TFR, TFS)

pojedyncze części, tarcza kotwiczna do ISUZU D-MAX II Platforma / podwozie (TFR, TFS)

wybierz typ samochodu ISUZU D-MAX II Platforma / podwozie (TFR, TFS):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 865
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Kolor wtyczki szary
nr EAN 8717109715644
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Kolor wtyczki szary
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Liczba otworów do mocowania 1
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
dla numeru OE 8-98052119-1
System hamulcowy Akebono
Ciężar [kg] 0,042
Ilość części [-częściowy] 4
Długość opakowania [cm] 20
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 1
Techniczny numer informacyjny 97200 5426 9 1
nr EAN 4019722527302
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pojedyncze części, tarcza kotwiczna

Hamulcowa tarcza kotwiczna


Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.

Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.

Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.