parzyste numery artykułów | 21584 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,4 | |
nr EAN | 4027816215820 |
Długość [mm] | 30 | |
Wymiar gwintu | M10x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 11 | |
nr EAN | 5706021008777 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 285/140 | |
Ciężar [kg] | 0,15 | |
Materiał | blacha stalowa | |
System hamulcowy | GIRLING/LUCAS | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 256 | |
nr EAN | 8717109721973 |
Ciężar [kg] | 0,46 | |
Materiał | blacha stalowa | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 226 | |
nr EAN | 8717109722451 |
Ciężar [kg] | 0,46 | |
Materiał | blacha stalowa | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 226 | |
nr EAN | 8717109722499 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
nr EAN | 5900427248465 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Girling/Lucas | |
Średnica [mm] | 285 | |
nr EAN | 5714270021737 |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z przewodem | |
Długość całkowita [mm] | 950 | |
Zakres temperatury od [°C] | -40 | |
Zakres temperatury do [°C] | 150 | |
nr EAN | 4047024337176 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 285/140 | |
Materiał | blacha stalowa | |
System hamulcowy | GIRLING/LUCAS | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 256 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4260646558266 |
Wymagana ilość | 10 | |
nr EAN | 5012759282113 |
Wymagana ilość | 4 | |
nr EAN | 5012759829578 |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 1225 | |
nr EAN | 5012759445655 |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 1140 | |
nr EAN | 5012759479667 |
parzyste numery artykułów | 21582 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,4 | |
nr EAN | 4027816215844 |
Ilość połączeń | 2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,119 | |
nr EAN | 4027816245988 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 61,2 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 78,0 | |
Materiał | Stal | |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,041 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 43 | |
nr EAN | 4027816238263 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,149 | |
nr EAN | 4054224742174 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Jakość | WP | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 285/140 | |
System hamulcowy | GIRLING/LUCAS | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 256 | |
nr EAN | 5714270021737 |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 1225 | |
nr EAN | 5907558512144 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Liczba aktywnych styków | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 1140 | |
nr EAN | 5907558580341 |
nr EAN | 5907558571868 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 256 | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 285/140 | |
nr EAN | 5902659718167 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | pasywny czujnik | |
Opór [Ohm] | 1100 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Długość przewodu [mm] | 1080 | |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ABS | |
Ilość biegunów | 2 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
nr EAN | 4040074550694 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 256 | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 285/140 | |
nr EAN | 5703858924461 |
Długość [mm] | 36 | |
Wymiar gwintu | M10x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 11 | |
nr EAN | 5706021008753 |
Długość [mm] | 38 | |
Wymiar gwintu | M6x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 7 | |
nr EAN | 5706021008715 |
Długość [mm] | 31 | |
Wymiar gwintu | M7x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 7 | |
nr EAN | 5706021008845 |
Długość [mm] | 29 | |
Wymiar gwintu | M6x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | 7 | |
nr EAN | 5706021008760 |
Długość [mm] | 16 | |
Wymiar gwintu | M6x1 | |
Rodzaj gwintu | Gwint zewn. | |
Rozmiar klucza | Torx-30 | |
nr EAN | 5706021125887 |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z przodu | |
Ciężar [kg] | 0,05 | |
Kolor | czarny | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Rodzaj wtyczki | męski | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Napięcie [V] | 12 | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | z tyłu | |
Długość [mm] | 1120 | |
Ciężar [kg] | 0,14 | |
Kolor | czarny | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Rodzaj wtyczki | żeński | |
Kształt obudowy wtyczki | okrągły |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Średnica mocowania - pierścień nadajnika impulsów ABS | 80,02 |
Typ układu hamulcowego | Hamulce tarczowe | |
Ograniczenia producenta | VAG | |
nr EAN | 3322935042250 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 43 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 61 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 79,5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | dla łożyska koła / piasty koła | |
Szerokość [mm] | 21 | |
Ciężar [kg] | 0,039 | |
nr EAN | 4046001920912 |
Hamulce to jeden z najważniejszych elementów samochodu. Bez niego zatrzymanie pojazdu byłoby niemożliwe. Tarcza kotwiczna jest podstawowym elementem tarczo-bębnowego i bębnowego układu hamulcowego. Osłona hamulcowa to druga często spotykana nazwa tej części, jest tak nazywana, ponieważ jest to jej funkcja (chroni elementy znajdujące się w bębnie hamulcowym przed czynnikami zewnętrznymi). To właśnie do niej przymocowane są wszystkie elementy takie jak: szczęki hamulcowe, rozpieraki, tłoczek itd. Dostęp do tej części jest utrudniony, ponieważ przed jej demontażem należy zdemontować wszystkie elementy znajdujące się na niej.
Bez tarczy kotwicznej elementy układu hamulcowego ulegałyby zniszczeniu w krótkim czasie przez czynniki zewnętrzne takie jak: woda, kamienie, piasek itd. W przypadku uszkodzenia tej pojedynczej części może dojść do obniżenia skuteczności hamowania, lub całkowite zablokowanie hamulców. Tarcze kotwiczne powinny być wymieniane w przypadku gdy zauważona zostanie korozja lub inne uszkodzenia, wymienia się je rzadziej niż elementy bębnowego układu hamulcowego (raz na kilka lat). Osłona hamulców jest w ciągłym kontakcie ze szkodzącymi czynnikami, dlatego często powstaje na niej rdza. Przez rdzę mogą powstać dziury, lub odkształcenia mogące powodować tarcie z innymi elementami układu hamulcowego.
Wszelkie usterki układu hamulcowego są niedopuszczalne na drodze, ponieważ powodują one duże zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Skutkiem niedopilnowania stanu pojazdu może być nawet śmierć większej ilości osób. Dlatego wszystkie elementy układu hamulcowego powinny być często serwisowane i wymieniane na czas. Wymiana tej części może być bardzo problematyczna w szczególności bez odpowiednich narzędzi, niektóre osoby rozcinają tarczę w najcieńszym miejscu, aby ułatwić sobie zadanie.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025