Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Długość [mm] | 676 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,00 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 91,50 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 89,00 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
nr EAN | 4019064790068 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Długość [mm] | 998 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,00 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 95,00 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 89,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Długość 2 [mm] | 400,0 |
nr EAN | 4019064790075 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Długość [mm] | 667 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,48 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 95,00 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 89,00 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
nr EAN | 4019064153580 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,6 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Długość [mm] | 653 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,6 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Długość [mm] | 978 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
nr EAN | 8001063778082 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
nr EAN | 8001063819228 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
nr EAN | 8050947027884 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 647,8 |
Wymiar gwintu | M24 x 1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica 2 [mm] | 89 |
Średnica 1 [mm] | 100,2 |
nr EAN | 5902659720832 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 968,3 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,5 |
Długość 2 [mm] | 383 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 96,5 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 84 |
nr EAN | 5902659720870 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 650 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,5 |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 96,5 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 85 |
nr EAN | 5902659757531 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 958 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,9 |
Długość 2 [mm] | 363 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 93 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 86 |
nr EAN | 5903364341954 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 650 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,5 |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 96,5 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 85 |
nr EAN | 5903364341985 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 39 |
Długość [mm] | 653 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,6 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Nowa część bez depozytu | |
nr EAN | 4040074220627 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 39 |
Długość [mm] | 978 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,6 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Nowa część bez depozytu | |
nr EAN | 4040074220634 |
Ciężar netto [g] | 7600 |
nr EAN | 5902048003546 |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość [mm] | 1005 |
Liczba zębów 1 | 28 |
Liczba zębów 2 | 37 |
Ciężar brutto [kg] | 11,000 |
Ciężar netto [g] | 10400 |
nr EAN | 5902048003553 |
Długość [mm] | 650 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,5 |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 96,5 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 85 |
nr EAN | 7316575219390 |
Długość [mm] | 968,3 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,5 |
Długość 2 [mm] | 383 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 96,5 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 84 |
nr EAN | 7316575219406 |
Długość [mm] | 958 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,9 |
Długość 2 [mm] | 363 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 93 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 86 |
nr EAN | 7316577761323 |
Długość [mm] | 608 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 58,5 |
Długość 2 [mm] | 59,5 |
Nowa część | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 93,5 |
nr EAN | 7316579218504 |
Masa [g] | 7298 |
Długość [mm] | 626 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 36 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 60 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 90 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
nr EAN | 3413521590979 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Długość [mm] | 676 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,00 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 91,50 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 89,00 |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
nr EAN | 4019064048725 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 28 |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 37 |
Długość [mm] | 998 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 59,00 |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 95,00 |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 89,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
Wymiar gwintu | M24x1,5 |
Długość 2 [mm] | 400,0 |
nr EAN | 4019064048732 |
Półoś samochodowa jest elementem zespołu przekazania napędu współczesnego samochodu. Wraz z przegubem napędowym, który jest jej składnikiem, przekazuje moment obrotowy ze skrzyni biegów na piastę koła. Półosie mogą zasilać przednią lub tylna oś pojazdu, lub też obie w przypadku aut z napędem 4x4. Obecnie najbardziej popularne ze względu na koszty jest napędzanie przedniej osi samochodu. Jest ono także praktyczniejsze ze względu na korzystniejszą konstrukcję płyty podwoziowej - brak tunelu na wał napędowy. Przedni napęd poprawia także walory trakcyjne pojazdu, który nie ma skłonności wpadania w boczny poślizg przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
Sklep e-autoparts.pl posiada w swojej ofercie półosie uznanych światowych producentów jak Lobro, Spidan, Skf oraz zamienniki dostępne dla mniej wymagających Klientów: półosie GSP, Metelli, Kamoka.
Najwcześniejszymi wersjami półośi były półosie napędowe odciążone, które nie przenoszą żadnych momentów zginających i przenoszą tylko moment obrotowy. Ich bardziej rozwiniętymi następcami są półosie częściowo odciążone, przenoszące oprócz momentu obrotowego, także część sił zginających. Najbardziej wszechstronne są półosie samochodowe nieodciążone, które przenoszą oprócz momentu obrotowego również momenty zginające poziome i pionowe. Półosie nieodciążone wyposażone są zazwyczaj w dwa przeguby napędowe - zewnętrzny i wewnętrzny. Nieraz spotyka się rozwiązania, w których przegub wewnętrzny jest zintegrowany ze skrzynią biegów (np, Fiat Seicento 1,1 MPI) i wówczas półoś składa się tylko z przegubu zewnętrznego i samego drążka półosi.
półoś Lobro | półoś Spidan |
półoś SKF | półoś Metelli |
półoś Kamoka | półoś GSP |
półoś General Ricambi | półoś Maxgear |
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025