Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda VFR VFR 800 X Crossrunner (RC60) (2011.05-2013.12) 102km » F3-9999 optimal
wybrany samochód: 
Honda Vfr Vfr 800 X Crossrunner (rc60) (2011.05-2013.12) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łożysko F3-9999 OPTIMAL

24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

F3-9999

producent:

OPTIMAL

Status produktu: w przygotowaniu
Szerokość [mm]13
Średnica wewnętrzna [mm]30
średnica zewnętrzna [mm]55
Rodzaj łożyskaŁożysko toczne
nr EAN4058787298666

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko F3-9999 OPTIMAL

numery OEM:
BMW      26121103728
BMW      26121209590
BMW      26121225071
CITROËN      3247.03
FIAT      9750046780
MERCEDES-BENZ      0019811225
MERCEDES-BENZ      0029812925
MERCEDES-BENZ      0039812325
MERCEDES-BENZ      0089814325
MERCEDES-BENZ      A0019811225
MERCEDES-BENZ      A0029812925
MERCEDES-BENZ      A0039812325
MERCEDES-BENZ      A0089814325
MINI      26121103728
MINI      26121209590
MINI      26121225071
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Łożysko F3-9999 OPTIMAL w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.