Strona zabudowy | z przodu | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 20.64 | |
System hamulcowy | ATE | |
Długość 2 [mm] | 109,7 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Długość 1 [mm] | 35,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | 4x M10x1.0 | |
Materiał | Żeliwo | |
Liczba otworów do mocowania | 2 | |
nr EAN | 8717109066593 |
Średnica tłoka cylindra [mm] | 20,6 | |
nr EAN | 5900427248038 |
otwór Ø [mm] | 20,64 | |
Wymiar gwintu | 10x1 (4) | |
Materiał | Aluminium | |
nr EAN | 5900427248021 |
otwór Ø [mm] | 22,2 | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
Materiał | Żeliwo | |
System hamulcowy | ATE | |
nr EAN | 8432509612835 |
System hamulcowy | ATE | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8432509612972 |
Średnica tłoka cylindra [mm] | 21 | |
nr EAN | 5012759811986 |
Średnica [mm] | 20,6 | |
System hamulcowy | Bendix |
Średnica [mm] | 22,2 | |
System hamulcowy | Bendix |
Średnica [mm] | 22,2 | |
System hamulcowy | Ate |
Średnica [mm] | 22,2 | |
System hamulcowy | Fag |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) | |
otwór Ø [mm] | 22,225 | |
System hamulcowy | ATE | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8032532106730 |
Materiał | Żeliwo | |
System hamulcowy | ATE | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
nr EAN | 8032928004251 |
Materiał | Żeliwo | |
System hamulcowy | ATE | |
otwór Ø [mm] | 23,81 | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (2) | |
nr EAN | 8032532100509 |
otwór Ø [mm] | 22,2 | |
System hamulcowy | ATE | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
Materiał | Żeliwo | |
nr EAN | 8032532023587 |
Materiał | Aluminium | |
System hamulcowy | Bendix | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (4) | |
otwór Ø [mm] | 20,64 | |
nr EAN | 8032532023594 |
nr EAN | 5907558520453 |
Materiał | Żeliwo | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 20,64 | |
nr EAN | 8032747091838 |
Materiał | Żeliwo | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 22,20 | |
nr EAN | 8032747091722 |
Długość 1 [mm] | 34,4 | |
Długość 2 [mm] | 116,6 | |
Średnica [mm] | 23,8 | |
Wymiar gwintu | M10x1 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Materiał | Żeliwo szare | |
System hamulcowy | ATE | |
nr EAN | 4040074395639 |
Średnica [mm] | 22 | |
System hamulcowy | BENDIX-BOSCH | |
nr EAN | 8430320012315 |
Średnica [mm] | 22 | |
System hamulcowy | FAG | |
nr EAN | 8430320012766 |
Średnica [mm] | 21 | |
System hamulcowy | ATE | |
nr EAN | 8430320030555 |
Średnica [mm] | 21 | |
System hamulcowy | BENDIX-BOSCH | |
nr EAN | 8430320023281 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Ograniczenia producenta | ATE | |
Średnica 1 [mm] | 20,6 | |
nr EAN | 3322937142507 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Ograniczenia producenta | BENDIX | |
Średnica 1 [mm] | 22,2 | |
nr EAN | 3322937008919 |
Ilość biegunów | 3 | |
nr EAN | 4062375270835 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025