Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » sprzęgło Citroën XM Break (Y3) » sterowanie sprzęgłem Citroën XM Break (Y3) » pompa sprzęgła Citroën XM Break (Y3)

pompa sprzęgła do CITROËN XM Break (Y3)

wybierz typ samochodu CITROËN XM Break (Y3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
nr EAN 5900427279483
cena brutto:
214.00 zł
 Kup
Materiał Żeliwo
System hamulcowy VALEO
otwór Ø [mm] 15,87
Rozstaw śrub mocujących [mm] 58,5
Wymiar gwintu 12 x 8,4
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
nr EAN 8432509633335
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 12 x 8,4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 58,5
otwór Ø [mm] 15,87
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032928081900
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Wymiar gwintu 12 x 8,4
System hamulcowy VALEO
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 15,87
Rozstaw śrub mocujących [mm] 58,5
nr EAN 8032928081894
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
nr EAN 4013872761920
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Ciężar [kg] 0,325
nr EAN 3276428048253
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pompa sprzęgła

Pompa sprzęgła


To jeden z najważniejszych urządzeń stanowiących układ wysprzęglający pojazdu. Kierowca, wciskając pedał sprzęgła, oddziałuje na tłoczek, który wykonuje dalszą pracę. Pompa jest elementem podlegającym okresowej wymianie. Ulega ona bowiem naturalnemu zużyciu w procesie eksploatacji, po upłynięciu określonego przez producenta czasu, należy więc zastąpić ją nowym urządzeniem.

Warto zapoznać się z objawami świadczącymi o usterce lub zbliżającej się awarii pompy sprzęgła. Są to np. trudności w trakcie zmiany biegów, będące efektem niewłaściwego wysprzęglania. W niektórych przypadkach pojawiają się wycieki z układu. Jeśli po wciśnięciu i zwolnieniu pedału sprzęgła, wraca on do pozycji wyjściowej, również może świadczyć to o konieczności wymiany pompy. Rzadziej pojawia się uszkodzenie tego elementu spowodowane czynnikiem mechanicznym. Wówczas, żeby wcisnąć sprzęgło, trzeba przyłożyć znacznie większą siłę.

Zwlekanie z wymianą i używanie tymczasowych rozwiązań, jak np. regularne uzupełnianie płynu hydraulicznego nie jest dobrym pomysłem. Wyciek w każdej chwili może przybrać na sile, co prawdopodobnie całkowicie utrudni zmianę biegów.