Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » napęd koła, przeguby Volkswagen BORA Variant (1J6) » przegub napędowy Volkswagen BORA Variant (1J6)

przegub napędowy do VOLKSWAGEN BORA Variant (1J6)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN BORA Variant (1J6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 98
Materiał osłony Termoplast
nr EAN 4014870382995
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
średnica zewnętrzna [mm] 108
Materiał osłony Termoplast
Długość [mm] 32
nr EAN 4014870571290
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 28
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 108
Długość [mm] 31,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 10,2
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Nowa część 
nr EAN 4019064368205
Specyfikacja Inner groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wymiar gwintu M20x1,5
Długość [mm] 142,5
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 28
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 28
Długość [mm] 32
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
nr EAN 5908242605197
średnica zewnętrzna [mm] 100
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
nr EAN 8032532055694
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 98
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz)
nr EAN 8032532103869
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8001063797038
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał Guma
Wymiar gwintu M20 x 1,5
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 98
nr EAN 5907558501438
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Długość [mm] 57,7
otwór Ø [mm] 10,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 30
Ilość otworów 6
średnica zewnętrzna [mm] 74
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz)
nr EAN 5907558523843
Materiał Guma
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 98
nr EAN 8032747474273
Strona zabudowy Od strony koła
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Wał napędowy bez pierścienia ABS
Długość [mm] 142,5
średnica zewnętrzna [mm] 98
nr EAN 4040074361771
Ciężar netto [g] 2439
nr EAN 5908281440520
Ciężar netto [g] 2265
nr EAN 5908281401897
Ciężar netto [g] 2435
nr EAN 5908281416815
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 98
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz)
nr EAN 7316572879573
Długość [mm] 57,7
otwór Ø [mm] 10,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 30
Ilość otworów 6
średnica zewnętrzna [mm] 74
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Rodzaj przegubu Przegub statywu trójnożnego
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz)
nr EAN 7316577421517
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOd strony koła
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
Długość 2 [mm]142,5
Wersja6 balls
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 28
obrobiony mechanicznie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Średnica przegubu [mm] 108
Długość [mm] 31,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
otwór Ø [mm] 10,2
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Nowa część 
nr EAN 4019064368199
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle