Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » napęd koła, przeguby Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) » przegub napędowy Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU)

przegub napędowy do FORD C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU)

wybierz typ samochodu FORD C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 24
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62,8
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Ochrona przeciwpyłowa bez osłony przeciwpyłowej
Średnica przegubu [mm] 82
Długość [mm] 154,5
Wymiar gwintu M22x1,5
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064734055
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 40
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Wymiar gwintu 23
Długość [mm] 449,5
Specyfikacja Middle groove
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62,8
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Wymiar gwintu M22x1,5
Długość [mm] 154,5
Strona zabudowy Od strony koła
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Typ skrzyni biegów 5MT/6AT
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 40
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Długość [mm] 451
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 2,04
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów 22
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Długość opakowania [cm] 20,0
Szerokość opakowania [cm] 13,0
Wysokość opakowania [cm] 13,0
nr EAN 5902659781215
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62,8
Materiał Guma
średnica zewnętrzna [mm] 81
nr EAN 8032747109588
Ciężar netto [g] 4265
nr EAN 5902048947598
Rodzaj przegubu Przegub równobieżny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 24
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 62,8
obrobiony mechanicznie z rowkiem w elemencie wewnętrznym
Ochrona przeciwpyłowa bez osłony przeciwpyłowej
Średnica przegubu [mm] 82
Długość [mm] 154,5
Wymiar gwintu M22x1,5
Materiał osłony TPE (elastomer termoplastyczny)
Nowa część 
nr EAN 4019064734048
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przegub napędowy

Przegub napędowy samochodowy


Najtańsze przeguby Lobro w e-autoparts.pl

Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut Tanie przeguby Spidan w e-autoparts.plfrancuskich.

Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.

Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
 

Przegub napędowy tylko od sprawdzonych producentów


Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.

przegub napędowy Lobro przegub napędowy Spidan
przegub napędowy GSP przegub napędowy Kamoka
przegub napędowy SKF przegub napędowy Maxgear
przegub napędowy Ruville przegub napędowy Meyle