Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 | |
Materiał osłony | Termoplast | |
nr EAN | 4014870392338 |
Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 2,3 | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 34 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 85 | |
Rodzaj przegubu | Przegub statywu trójnożnego | |
Długość opakowania [cm] | 18,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 12,0 | |
Wysokość opakowania [cm] | 12,0 | |
nr EAN | 4056111080574 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Ciężar [kg] | 2,742 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 94 | |
Długość opakowania [cm] | 20,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 11,0 | |
Wysokość opakowania [cm] | 11,0 | |
nr EAN | 4056111124568 |
Długość [mm] | 91 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Od strony koła | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 76,5 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 | |
Ciężar [kg] | 2,47 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4054224735060 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 94,20 | |
Długość [mm] | 88,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M16x1,5x72 | |
Ograniczenia producenta | GKN SX | |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064355557 |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 34 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 34 | |
Długość [mm] | 88 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 | |
Specyfikacja | Inner groove | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,4 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 88 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
nr EAN | 8032928124591 |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Długość [mm] | 88 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,4 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Powierzchnia | pokryty proszkowo |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | Od strony koła |
Długość [mm] | 77 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
Powierzchnia | pokryty proszkowo |
Ciężar netto [g] | 1955 | |
nr EAN | 5902048022639 |
Liczba zębów 1 | 34 | |
Wysokość [mm] | 88 | |
Ciężar brutto [kg] | 2,325 | |
Ciężar netto [g] | 2225 | |
nr EAN | 5902048003386 |
Ciężar netto [g] | 2630 | |
nr EAN | 5902048018762 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 | |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) | |
nr EAN | 7316579296960 |
Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 42 | |
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 76,50 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 94,20 | |
Długość [mm] | 88,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
Wymiar gwintu | M16x1,5x72 | |
Ograniczenia producenta | GKN SX | |
Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064355540 |
Rodzaj przegubu | Przegub statywu trójnożnego | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 34 | |
obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie | |
Średnica przegubu [mm] | 86 | |
Długość [mm] | 85,5 | |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 43,21 | |
otwór Ø [mm] | 10,5 | |
Ilość otworów | 6 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 104 | |
Nowa część | ||
nr EAN | 4019064368212 |
Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut francuskich.
Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.
Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.
przegub napędowy Lobro | przegub napędowy Spidan |
przegub napędowy GSP | przegub napędowy Kamoka |
przegub napędowy SKF | przegub napędowy Maxgear |
przegub napędowy Ruville | przegub napędowy Meyle |
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025