Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » system tworzenia mieszanki paliwowej Ford TAUNUS 15M II (28G) » tworzenie mieszanki Ford TAUNUS 15M II (28G) » przepływomierz powietrza Ford TAUNUS 15M II (28G)

przepływomierz powietrza do FORD TAUNUS 15M II (28G)

wybierz typ samochodu FORD TAUNUS 15M II (28G):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Rodzaj oporu czujnik cieplny masy powietrza
Ilość połączeń 5
Ciężar [kg] 0,060
nr EAN 5050063063707
cena brutto:
486.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047026441727
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu dolotowego
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759494530
Jakość OE
Tryb pracy elektryczny
Ilość biegunów 5
nr EAN 8717613026236
Rodzaj oporu czujnik cieplny masy powietrza
Ilość połączeń 5
Kolor czarny
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,05
nr EAN 4027816320531
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu dolotowego
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 4082300407020
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079350617
Status produktu: Normalny
nr EAN 4044079050616
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063715551
Status produktu: Normalny
Rodzaj korpusu bez obudowy
Ciężar netto [g] 50
nr EAN 5908281491003
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977768163
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przepływomierz powietrza

Przepływomierz powietrza


Przepływomierz powietrza, zwany także przepływomierzem masowym powietrza odpowiada za pomiar ilości lub masy powietrza wpadającej do komory spalania silnika w jednostce czasu. Informacja o tej ilości jest niezbędna do obliczenia składu mieszanki paliwowo-powietrznej, tak aby skład ten był jak najbardziej zbliżony do wielkości stechiometrycznej czyli aby jeden kilogram paliwa przypadał na 14,7 kilogramów powietrza. Aby to zapewnić, przepływomierz masowy podaje na komputer pojazdu ilnformacje o ilości przepływającego powietrza, a ten dokonuje niezbędnych korekt w składzie mieszanki przez podawanie odpowiednich ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania silnika.
 

Jakie występują typy przepływomierzy powietrza


przepływomierz masowy powietrzaGeneralnie podział opiera się na konstrukcji przepływomierza i rodzaju dokonywanego pomiaru - ilości bądź masy powietrza. Starsze konstrukcjie przepływomierzy klapkowych, mierzyły ilość
przepływającego powietrza za pomocą uchylnej klapki, która była osadzona na osi potencjometru. Sygnał z potencjometru zmieniał się wraz z wychyleniem klapki i był podawany wraz ze zmierzoną temperaturą powietrza do jednostki sterującej składem mieszanki.

Nowsze konstrukcje opierają się na pomiarze masy przepływającego powietrza. Dokładniej, pomiar jest realizowany na podstawie natężenia przepływu potrzebnego do utrzymania stałej temperatury platynowego drutu, który znajduje się w strumieniu przepływającego powietrza. Utrzymanie stałej temperatury zapewnione jest przez podanie prądu przepływającego przez drucik o dobranym natężeniu. Informacja o wielkości natężenia prądu przepływającego przez drucik przepływomierza masowego, podawana jest do jednostki sterującej silnika. Po przeliczeniu, jednostka centralna decyduje o ilości podawanego paliwa.


Jakie są objawy i przyczyny uszkodzenia przepływomierza masowego

 

Jednym z podstawowych objawów jest utrata mocy silnika, utrudnione przyspieszanie. Silnik wydaje sie być wówczas przełączony w tryb awaryjny pracy. Dodatkowymi objawami uszkodzenia przepływomierza powietrza mogą być niewłaściwy skład spalin oraz zwiększone zużycie paliwa. Niektóre samochody mogą sygnaliziować awarię przepływomierza masowego kontrolką "check engine". Aby uniknąć przyspieszonego zużycia pzrepływomierza masowego powietrza, niezbędna jest regularna wymiana filtra powietrza. Inną przyczyna uszkodzeń przepływomierza powietrza jest strzelanie w kolektorze dolotowym spowodowane nieprawidłową pracą układu LPG lub CNG. Usterki zdarzają się także podczas zbyt szybkiej jazdy po wodzie. Dostanie się do przepływomierza mgły wodnej może spowodować spalenie drucika.