Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » elektryka Peugeot 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_) » przerywacz kierunkowskazów Peugeot 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_)

przerywacz kierunkowskazów do PEUGEOT 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Napięcie robocze [V] 12
Moc znamionowa [W] 2x21; 5
Prąd znamionowy [A] 2
Funkcja przełączania Zestyk zwierny
Długość [mm] 30
Szerokość [mm] 30
Wysokość [mm] 30
Technika połączeń 3x 6,3 mm
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wyposażenia do holowania przyczepy
Ilość biegunów 3
nr EAN 5907558571240
Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przerywacz kierunkowskazów

Przerywacz kierunkowskazów


Starsze samochody nie były wyposażone w światła awaryjne. Zapewniają one jednak wysokiej jakości bezpieczeństwo na drodze. Jeśli w Twoim aucie ich nie ma, bądź działają nieprawidłowo – warto je zainstalować.
 

Jak zainstalować kierunkowskazy?


Chcąc zainstalować światła awaryjne, konieczne jest zakupienie przerywacza kierunkowskazów. Potrzebny będzie również wyłącznik z dwoma parami styków niezależnymi, lampka kontrolna, izolowany przewód i końcówki tzw. konektorki. W pierwszej kolejności należy zamontować wyłącznik i lampkę kontrolną w dowolnym miejscu. Jeden z zacisków należy połączyć z masą pojazdu na stałe. Dopiero teraz można przystąpić do montażu przerywacza kierunkowskazów. Zacisk oznaczony „+” łączy się z zaciskiem pierwszej pary styków wyłącznika. Z kolei drugi łączy się z plusem akumulatora bezpośrednio bądź też można go połączyć z zaciskiem stacyjki. Jeśli powyższe czynności zostały wykonane, wystarczy, że odszukasz przewody przełącznika kierunkowskazów. Nie odłączając ich od przełącznika musisz połączyć je z drugą parą styków wyłącznika. Ostatnim etapem jest podłączenie lampki kontrolnej i przewodu pomiędzy przerywaczem kierunkowskazów i włącznikiem świateł awaryjnych.
 

Jak działa przerywacz kierunkowskazów?


W momencie włączenia zasilania dodanym przełącznikiem, napięcie zostaje dołączone do zacisku i przerywacza. W tym samym czasie zwarte są kierunkowskazy lewej i prawej strony. Prąd płynie przez przerywacz – od jednego zacisku do drugiego, powodując zapalenie się żarówek. Po około sekundzie, nowy przerywacz odcina przepływ prądu i kierunkowskaz gaśnie. Po kolejnej sekundzie, znów podłącza się zasilanie do kierunkowskazów i tak przez cały cykl ich pracy. W ten sposób, przerywacz kierunkowskazów samochodowych pełni funkcję świateł awaryjnych, umożliwiając ich włączenie w dowolnej sytuacji.