Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » układ chłodzenia Audi 100 C1 coupe (817) » przewody sztywne i elastyczne Audi 100 C1 coupe (817) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Audi 100 C1 coupe (817)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do AUDI 100 C1 coupe (817)

wybierz typ samochodu AUDI 100 C1 coupe (817):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 645
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29,5
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 15
nr EAN 5400608123050
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 775
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29,5
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 16,5
Średnica wewnętrzna 4 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 5 [mm] 22
nr EAN 5400608144550
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
Strona zabudowy wylot
dla numeru OE 8200106735
nr EAN 5902659735140
Masa [g] 170
nr EAN 5903364314576
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
Strona zabudowy wylot
dla numeru OE 8200106735
nr EAN 3660872400161
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej chłodnicy silnika
Strona zabudowy góra
dla numeru OE 8200454461
nr EAN 3660872420916
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
Strona zabudowy wlot
dla numeru OE 8200002964
nr EAN 3660872421562
Status produktu: Normalny
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.