Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » układ chłodzenia Chevrolet AVEO sedan (T300) » przewody sztywne i elastyczne Chevrolet AVEO sedan (T300) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Chevrolet AVEO sedan (T300)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do CHEVROLET AVEO sedan (T300)

wybierz typ samochodu CHEVROLET AVEO sedan (T300):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 575
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 575
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
nr EAN 5414465056833
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 300
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 24
nr EAN 5400608121728
Przewód układu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika
dla numeru OE 1317S5
nr EAN 3660872418708
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
dla numeru OE 6466GK
nr EAN 3660872458742
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
dla numeru OE1317.R8
Jednostka ilościSztuka
Masa [g]65
Przewód układu chłodzącegood chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego
Materiał 1. warstwyEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Materiał 2. warstwyPoliester
Materiał 3. warstwyEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
PRZEWÓD UKŁADU CHŁODZENIA PSA
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1317N7
Numer dostawcy: 1317N7
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia pasujące do CHEVROLET AVEO sedan (T300)
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.