Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » układ chłodzenia Chevrolet SPARK » przewody sztywne i elastyczne Chevrolet SPARK » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Chevrolet SPARK

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do CHEVROLET SPARK

wybierz typ samochodu CHEVROLET SPARK:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 125
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
nr EAN 5414465699948
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 575
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 34
nr EAN 5414465037900
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 400
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
nr EAN 5414465037917
Masa [g] 354
Strona zabudowy góra
nr EAN 8033989428345
Masa [g] 384
Strona zabudowy na dole
nr EAN 8033989428376
Masa [g] 157
Strona zabudowy wlot
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do silnika
nr EAN 8033989432533
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do silnika
Strona zabudowy wlot
dla numeru OE 1307WH
nr EAN 3660872417459
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej chłodnicy silnika
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 1351EX
nr EAN 3660872416414
Przewód układu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika
dla numeru OE 1307SY
nr EAN 3660872417442
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do wymiennika ciepła
dla numeru OE 1307PR
nr EAN 3660872418395
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do silnika
Strona zabudowy wylot
dla numeru OE 1307WJ
nr EAN 3660872421173
Status produktu: Normalny
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowygóra
MateriałGuma
Średnica wewnętrzna 1 [mm]32
Średnica wewnętrzna 2 [mm]32
Materiał Rura stalowa
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia pasujące do CHEVROLET SPARK
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.