Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ chłodzenia Fiat DUCATO Furgon (244_) » przewody sztywne i elastyczne Fiat DUCATO Furgon (244_) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Fiat DUCATO Furgon (244_)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do FIAT DUCATO Furgon (244_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Furgon (244_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy góra
Masa [g] 468
nr EAN 8033989031361
Strona zabudowy na dole
Masa [g] 460
nr EAN 8033989031378
Strona zabudowy na dole
Masa [g] 212
Materiał Guma
nr EAN 8033989031576
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do termostatu
Masa [g] 272
Strona zabudowy na dole
nr EAN 8033989031583
Masa [g] 129
Przewód układu chłodzącego od chłodnicy silnika do zbiornika wyrównawczego
nr EAN 8033989032092
Masa [g] 385
Strona zabudowy góra
nr EAN 8033989031569
Masa [g] 156
nr EAN 8035231447449
Masa [g] 170
Strona zabudowy wylot
Wersja Serbatoio espansione
nr EAN 8035232447455
Przewód układu chłodzącego od rury łączącej do termostatu
Materiał Guma
Numer komponentu 2
Strona zabudowy na dole
Masa [g] 427
nr EAN 8041728512415
Przewód układu chłodzącego od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika
dla numeru OE 1351JK
nr EAN 3660872417619
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Strona zabudowyna dole
Masa [g]404
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Strona zabudowyna dole
MateriałGuma
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Strona zabudowyna dole
MateriałGuma
Przewód układu chłodzącegood rury łączącej do termostatu
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.