Średnica wewnętrzna [mm] | 36 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 42,3 | |
Grubość [mm] | 3,15 | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kształt | Oring | |
nr EAN | 4041248055892 |
Długość [mm] | 133 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy oleju i pompy wody | |
Ciężar [kg] | 0,165 | |
dla numeru OE | 028 121 053 Q | |
nr EAN | 4027816335306 |
Długość [mm] | 420 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej | |
Ciężar [kg] | 0,170 | |
dla numeru OE | 1H0 819 371 | |
nr EAN | 4027816335351 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 540 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 31 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 31 | |
nr EAN | 5400608146271 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 405 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 25 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 30 | |
nr EAN | 5400608142938 |
Długość [mm] | 133 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy oleju i pompy wody | |
Ciężar [kg] | 0,165 | |
nr EAN | 1210490000018 |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Przewód układu chłodzącego | od przewodu wodnego do chłodnicy oleju | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do pompy wody | |
Ilość otworów wlotowych/wylotowych | 3 | |
nr EAN | 5907558571790 |
Długość [mm] | 420 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej | |
Ciężar [kg] | 0,170 | |
nr EAN | 5902659786470 |
Materiał | Rura stalowa | |
nr EAN | 5902659786586 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Przewód układu chłodzącego | od zbiorniczka wyrównawczego do rury wodnej | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych | |
nr EAN | 4040074134115 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy oleju i pompy wody | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych | |
nr EAN | 4040074146637 |
Masa [g] | 491 | |
nr EAN | 8033989156903 |
Przewód układu chłodzącego | od rozdzielacza do wymiennika ciepła | |
Masa [g] | 215 | |
Wymagana ilość | 1 | |
Długość [mm] | 420 | |
nr EAN | 8033989427935 |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy oleju i pompy wody | |
Masa [g] | 226 | |
nr EAN | 8034093436066 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | góra | |
dla numeru OE | 6K0121101G | |
nr EAN | 3660872360045 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej do wymiennika ciepła | |
Strona zabudowy | wylot | |
dla numeru OE | 1H0819373C | |
nr EAN | 3660872423344 |
Ciężar [kg] | 0,18 |
Długość [mm] | 420 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej | |
Ciężar [kg] | 0,170 | |
nr EAN | 4044688562586 |
Strona zabudowy | góra |
Masa [g] | 375 |
Długość [mm] | 420 |
wymagana liczba | 1 |
Materiał | Guma |
Przewód układu chłodzącego | od rozdzielacza do wymiennika ciepła |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 420 |
Strona zabudowy | na dole |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy grzania do silnika | |
Dopływ / odpływ | dla przepływu wstecznego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurową osłoną termiczną | |
Materiał rury ochronnej | Aluminium |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy podgrzewającej | |
Dopływ / odpływ | dla przepływu w przód | |
Długość całkowita [mm] | 460 |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym | |
Przewód układu chłodzącego | od przewodu wodnego do chłodnicy oleju | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do pompy wody | |
Ilość otworów wlotowych/wylotowych | 3 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025