Strona zabudowy | po stronie silnika | |
nr EAN | 4041248694718 |
parzyste numery artykułów | 49256 | |
Długość [mm] | 250 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Strona zabudowy | góra | |
Ciężar [kg] | 0,241 | |
dla numeru OE | 17 12 7 531 579 | |
nr EAN | 4027816492573 |
Długość [mm] | 205 | |
Szerokość [mm] | 150,0 | |
Przewód układu chłodzącego | od termostatu do chłodnicy silnika | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Strona zabudowy | z prawej u dołu | |
Ciężar [kg] | 0,274 | |
dla numeru OE | 17 12 7 564 478 | |
nr EAN | 4054224006177 |
Długość [mm] | 585 | |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy grzania do silnika | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Ciężar [kg] | 0,251 | |
dla numeru OE | 64 21 6 951 946 | |
nr EAN | 4054224010570 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 267 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 46 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 46 | |
nr EAN | 5400608123395 |
parzyste numery artykułów | 49256 | |
Długość [mm] | 250 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Strona zabudowy | góra | |
Ciężar [kg] | 0,241 | |
nr EAN | 5903364314231 |
Przewód układu chłodzącego | od pompy wodnej do rury łączącej | |
dla numeru OE | 17127540020 | |
nr EAN | 3660872471550 |
parzyste numery artykułów | 20 94 9256 | |
Długość [mm] | 250 | |
Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Strona zabudowy | góra | |
Ciężar [kg] | 0,241 | |
nr EAN | 4044688591364 |
Strona zabudowy | góra | |
Ciężar [kg] | 0,243 | |
nr EAN | 4046001514371 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023