Przewód układu chłodzącego | od rozdzielacza do chłodnicy silnika | |
Ciężar [kg] | 0,485 | |
dla numeru OE | 5Q0 122 101 BQ | |
nr EAN | 4054224714256 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego | |
Ciężar [kg] | 0,524 | |
dla numeru OE | 5Q0 122 051 AL | |
nr EAN | 4054224722565 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego | |
Ciężar [kg] | 0,629 | |
dla numeru OE | 5Q0 122 051 AR | |
nr EAN | 4054224744154 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego | |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Ciężar [kg] | 0,563 | |
dla numeru OE | 5Q0 122 101 CN | |
nr EAN | 4054224758052 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 320 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 20 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 19,5 | |
nr EAN | 5400608143140 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 266 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 15 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 15 | |
nr EAN | 5400608143157 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 607 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 15 | |
nr EAN | 5400608143164 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 520 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 15 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 15 | |
nr EAN | 5400608143171 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 363 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 33,3 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 32,4 | |
nr EAN | 5400608143195 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 376 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 34 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 | |
Średnica wewnętrzna 3 [mm] | 8 | |
Średnica wewnętrzna 4 [mm] | 8 | |
nr EAN | 5400608260502 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 626 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 35 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 33 | |
Średnica wewnętrzna 3 [mm] | 15 | |
Średnica wewnętrzna 4 [mm] | 15 | |
nr EAN | 5400608260519 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 674 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 32 | |
nr EAN | 5400608260533 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 391 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 33,1 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 30,1 | |
nr EAN | 5400608260588 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 712 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 34,8 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 33 | |
nr EAN | 5400608260601 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 384 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 33,6 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 33,5 | |
nr EAN | 5400608260793 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego | |
Ciężar [kg] | 0,629 | |
dla numeru OE | 5Q0 122 051 AR | |
nr EAN | 4054228744150 |
Strona zabudowy | z lewej u góry |
Kolor | czarny |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
dla numeru OE | 5Q0 122 051 BA | |
Strona zabudowy | na dole | |
Ciężar [kg] | 0,116 | |
nr EAN | 4062375151271 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025