Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » układ chłodzenia Skoda ROOMSTER (5J7) » przewody sztywne i elastyczne Skoda ROOMSTER (5J7) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Skoda ROOMSTER (5J7)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do SKODA ROOMSTER (5J7)

wybierz typ samochodu SKODA ROOMSTER (5J7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Przewód układu chłodzącego od chłodnicy silnika do pompy wodnej
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,105
dla numeru OE 201 501 63 82
nr EAN 4027816140139
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Długość przewodu elastycznego [mm] 244
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 38
nr EAN 5400608146561
Długość [mm] 42,4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Przewód układu chłodzącego od silnika do pompy wody
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opasek zaciskowych
nr EAN 4040074004098
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.