Średnica wewnętrzna [mm] | 36 |
średnica zewnętrzna [mm] | 42,3 |
Grubość [mm] | 3,15 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kształt | Oring |
nr EAN | 4041248055892 |
Długość [mm] | 150 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Ciężar [kg] | 0,03 |
nr EAN | 4027816335269 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 1250 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 30,5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 30 |
nr EAN | 5400608146332 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 930 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 37 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 30 |
nr EAN | 5400608146387 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 1230 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 33 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 32,5 |
nr EAN | 5400608148237 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Kolor | czarny |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 600 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 31,4 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 31,4 |
nr EAN | 5400608390506 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
dla numeru OE | 074121051D |
nr EAN | 5902659731517 |
Przewód układu chłodzącego | od zbiorniczka wyrównawczego do rury wodnej |
nr EAN | 5902659786401 |
Strona zabudowy | na dole |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074273135 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074247266 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do rury wodnej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074273210 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
Przewód układu chłodzącego | od zbiorniczka wyrównawczego do rury wodnej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
nr EAN | 4040074273548 |
Strona zabudowy | na dole |
dla numeru OE | 074121051G |
Masa [g] | 695 |
nr EAN | 8033989171777 |
Masa [g] | 185 |
nr EAN | 8034133436469 |
dla numeru OE | 074121058F |
Masa [g] | 177 |
Materiał | Guma |
nr EAN | 8044183536965 |
Masa [g] | 165 |
dla numeru OE | 074121073AK |
nr EAN | 8052625621384 |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z dodatkową pompą wodną |
Masa [g] | 199 |
nr EAN | 8033989639710 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
Strona zabudowy | góra |
dla numeru OE | 074121051D |
nr EAN | 3660872359711 |
Ciężar [kg] | 0,18 |
Ciężar [kg] | 0,16 |
Długość [mm] | 150 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Ciężar [kg] | 0,03 |
nr EAN | 4044688562517 |
dla numeru OE | 074 121 101 S |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do rury wodnej |
dla numeru OE | 074 121 073 AC |
Ciężar [kg] | 0,23 |
nr EAN | 4046001603891 |
dla numeru OE | 074 121 101 R |
Ciężar [kg] | 0,81 |
nr EAN | 4046001607684 |
dla numeru OE | 074 121 063 |
Ciężar [kg] | 0,026 |
nr EAN | 4046001603945 |
Długość [mm] | 150 |
Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy oleju do bloku silnika |
Ciężar [kg] | 0,03 |
nr EAN | 4046001604058 |
Ciężar [kg] | 0,016 |
nr EAN | 4046001611179 |
Ciężar [kg] | 0,525 |
nr EAN | 4046001869846 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025