Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 350 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 39 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 31 | |
nr EAN | 5412571720105 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 320 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 38 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 31 | |
nr EAN | 5414465153419 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 440 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 39 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 31 | |
nr EAN | 5414465192869 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 305 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 37 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 30 | |
nr EAN | 5414465270505 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 1113 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 31 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 39 | |
nr EAN | 5414465270512 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej do wymiennika ciepła | |
dla numeru OE | 6464QT | |
nr EAN | 5903766326320 |
Masa [g] | 96 | |
nr EAN | 8033989157054 |
Strona zabudowy | góra | |
Masa [g] | 210 | |
nr EAN | 8033989174679 |
Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) | |
Kolor | czarny | |
Długość przewodu elastycznego [mm] | 305 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 37 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 30 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | góra | |
dla numeru OE | 1343J2 | |
nr EAN | 3660872355034 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | góra | |
dla numeru OE | 1343J3 | |
nr EAN | 3660872355041 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | góra | |
dla numeru OE | 1343Y6 | |
nr EAN | 3660872355171 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | na dole | |
dla numeru OE | 1351J4 | |
nr EAN | 3660872355522 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika | |
Strona zabudowy | na dole | |
dla numeru OE | 1351Z4 | |
nr EAN | 3660872355683 |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej do wymiennika ciepła | |
dla numeru OE | 6464QT | |
nr EAN | 3660872423177 |
dla numeru OE | 1343J2 |
Strona zabudowy | góra |
Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023