Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » elektryka Ford FOCUS C-MAX (DM2) » układ rozruchowy Ford FOCUS C-MAX (DM2) » rozrusznik Ford FOCUS C-MAX (DM2)

rozrusznik do FORD FOCUS C-MAX (DM2)

wybierz typ samochodu FORD FOCUS C-MAX (DM2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
269.00 zł
 Kup
Długość 2 [mm] 31,00
Moc znamionowa [kW] 1,20
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 11
nr EAN 5901259424072
cena brutto:
459.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,2
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 0
Ilość zębów 11
Zacisk 50
Zacisk 30
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 29
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
otwór Ø [mm] 10,5
Otwór Ø 2 [mm] 10,5
Długość [mm] 215
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 90
nr EAN 4047024813359
cena brutto:
416.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,2
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 0
Ilość zębów 11
Zacisk 50
Zacisk 30
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 29
Rodzaj rozrusznika samoułożyskowany
otwór Ø [mm] 10,5
Otwór Ø 2 [mm] 10,5
Długość [mm] 216
Miara kątowa rozstawu szczęk [stopnie] 100
nr EAN 4047025949545
cena brutto:
355.00 zł
 Kup
Napięcie [V]:12
Moc znamionowa [kW]:1,2
Ilość zębów:11
Zacisk:"50" M6
Liczba otworów do mocowania:2
Ilość otworów gwintowanych:0
Długość 1 [mm]:140
Długość 2 [mm]:29
Kierunek obrotów:zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Status produktu: Normal
cena brutto:
267.00 zł
 Kup
Indeks: QAP 27255
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Rozrusznik
Nazwa: ROZRUSZNIK 12V FORD VOLVO
Opis: 1.2 kW, C-Max I 1.8/2.0 CVT, Focus C-Max 1.8/2.0, Focus II 1.8/2.0, Focus III 2.0 ST/Ti, Galaxy II 2.0/2.3, Kuga II 2.0 EcoBoost, Maverick 2.3 16V, Mondeo IV 2.0/2.0 EcoBoost/2.0 Flexifuel/2.0 SCTi/2.3, V 2.0 EcoBoost, S-Max I 2.0/2.3, Transit VII 2.3i, C30 1.8/2.0, S40 II 1.8/2.0, S60 II 2.0 T/T5, S80 II 2.0, V50 1.8/2.0
Dane dodatkowe: Kaucja netto = 48,00
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1251700
Numer dostawcy: 27255
Parametry:Napięcie [V] : 12
Ilość zębów : 11
Moc znamionowa [kW] : 1,2
Liczba otworów do mocowania : 2
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rozrusznik

Rozrusznik samochodowy


Rozrusznik to element, dzięki któremu odpalenie silnika jest dużo łatwiejsze. Rozrusznik jest podpięty do silnika w sposób, że gdy przekręcimy kluczyk w pozycję odpalania silnika, zębatka obraca koło zamachowe, którego ruch przekazywany jest na wał korbowy i tłoki. Wystarczy, tylko aby w jednym tłoku doszło do zapłonu, aby podtrzymać całą pracę silnika. Starter podczas uruchamiania silnika pobiera energię z akumulatora, który musi być odpowiednio naładowany, żeby możliwe było zakręcenie kołem zamachowym w odpowiedniej prędkości. Gdyby akumulator był słabo naładowany, rozrusznik nie dałby rady z oporami silnika np. z tarciem tłoków o cylindry.

Objawem rozładowanego akumulatora jest gaśnięcie kontrolek podczas próby uruchomienia silnika. Dzięki alternatorowi po odpaleniu silnika zaczyna się ładowanie akumulatora. Po jednym uruchomieniu silnika zabierana jest energia, którą bateria odzyska po 20 minutach jazdy (przy prawidłowo działającym alternatorze). Ważne jest doładowywanie akumulatora za pomocą prostownika, gdy zostawimy samochód na światłach, uszkodzony zostanie układ ładowania, lub gdy zaczną się pojawiać objawy jego rozładowania. 

Rozruszniki starszego typu przy długim kręceniu, nie ulegały uszkodzeniu, aczkolwiek w nowoczesnych pojazdach należy uważać, żeby nie kręcić zbyt długo, ponieważ mogłoby to spowodować usterkę. W przypadku braku możliwości odpalenia samochodu istnieją różne metody uruchomienia go. Najgorszym błędem, którego nie wolno popełniać jest próba odpalenia silnika "na zaciąg", w starszych pojazdach jest to możliwe, aczkolwiek w nowszych samochodach, spowodowałoby to kosztowną usterkę silnika. Rozrusznik to część samochodu, która po uszkodzeniu nadaje się do regeneracji. Przed naprawą rozrusznika należy pamiętać o odłączeniu masy od akumulatora, żeby podczas pracy nie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
informacje dodatkowe: