Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » elektryka Ford TRANSIT Platforma / podwozie (E_ _) » układ rozruchowy Ford TRANSIT Platforma / podwozie (E_ _) » rozrusznik Ford TRANSIT Platforma / podwozie (E_ _)

rozrusznik do FORD TRANSIT Platforma / podwozie (E_ _)

wybierz typ samochodu FORD TRANSIT Platforma / podwozie (E_ _):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
293.99 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 92,00
Długość 2 [mm] 21,00
Moc znamionowa [kW] 2,30
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Ilość zębów 13
nr EAN 5901259423716
cena brutto:
632.00 zł
 Kup
Napięcie [V]:12
Moc znamionowa [kW]:2,7
Ilość zębów:12,13
Liczba otworów do mocowania:3
Ilość otworów gwintowanych:0
śr. flanszy [mm]:92
Długość 1 [mm]:238
Długość 2 [mm]:21
Zacisk:M10
ID wykonania wtyczki:M4
Kierunek obrotów:zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Długość 3 [mm]:23

Status produktu: Normal
cena brutto:
614.00 zł
 Kup
Indeks: QAP 27299
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Rozrusznik
Nazwa: ROZRUSZNIK 12V
Opis: 2,7KW FORD TRANSIT
Dane dodatkowe: Kaucja netto = 45,00
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1626195
Numer dostawcy: 27299
Parametry:Napięcie [V] : 12
Ilość zębów : 12,13
Moc znamionowa [kW] : 2,7
Zacisk : M10
Liczba otworów do mocowania : 3
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rozrusznik

Rozrusznik samochodowy


Rozrusznik to element, dzięki któremu odpalenie silnika jest dużo łatwiejsze. Rozrusznik jest podpięty do silnika w sposób, że gdy przekręcimy kluczyk w pozycję odpalania silnika, zębatka obraca koło zamachowe, którego ruch przekazywany jest na wał korbowy i tłoki. Wystarczy, tylko aby w jednym tłoku doszło do zapłonu, aby podtrzymać całą pracę silnika. Starter podczas uruchamiania silnika pobiera energię z akumulatora, który musi być odpowiednio naładowany, żeby możliwe było zakręcenie kołem zamachowym w odpowiedniej prędkości. Gdyby akumulator był słabo naładowany, rozrusznik nie dałby rady z oporami silnika np. z tarciem tłoków o cylindry.

Objawem rozładowanego akumulatora jest gaśnięcie kontrolek podczas próby uruchomienia silnika. Dzięki alternatorowi po odpaleniu silnika zaczyna się ładowanie akumulatora. Po jednym uruchomieniu silnika zabierana jest energia, którą bateria odzyska po 20 minutach jazdy (przy prawidłowo działającym alternatorze). Ważne jest doładowywanie akumulatora za pomocą prostownika, gdy zostawimy samochód na światłach, uszkodzony zostanie układ ładowania, lub gdy zaczną się pojawiać objawy jego rozładowania. 

Rozruszniki starszego typu przy długim kręceniu, nie ulegały uszkodzeniu, aczkolwiek w nowoczesnych pojazdach należy uważać, żeby nie kręcić zbyt długo, ponieważ mogłoby to spowodować usterkę. W przypadku braku możliwości odpalenia samochodu istnieją różne metody uruchomienia go. Najgorszym błędem, którego nie wolno popełniać jest próba odpalenia silnika "na zaciąg", w starszych pojazdach jest to możliwe, aczkolwiek w nowszych samochodach, spowodowałoby to kosztowną usterkę silnika. Rozrusznik to część samochodu, która po uszkodzeniu nadaje się do regeneracji. Przed naprawą rozrusznika należy pamiętać o odłączeniu masy od akumulatora, żeby podczas pracy nie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
informacje dodatkowe: