Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » elektryka Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) » układ rozruchowy Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) » rozrusznik Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6)

rozrusznik do SKODA RAPID (NH3, NK3, NK6)

wybierz typ samochodu SKODA RAPID (NH3, NK3, NK6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
301.01 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 79,00
Długość 2 [mm] 52,00
Moc znamionowa [kW] 2,00
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Ilość zębów 13
nr EAN 5901259455465
cena brutto:
243.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 53,00
Moc znamionowa [kW] 1,00
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5901259468601
cena brutto:
356.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 79,00
Długość 2 [mm] 61,00
Moc znamionowa [kW] 1,10
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Ilość zębów 13
nr EAN 5901259489637
cena brutto:
223.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 52,00
Moc znamionowa [kW] 1,00
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 2
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Ilość zębów 10
nr EAN 5901259422092
cena brutto:
378.00 zł
 Kup
Długość 1 [mm] 76,00
Długość 2 [mm] 52,00
Moc znamionowa [kW] 2,00
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Ilość zębów 12
nr EAN 5901259487022
cena brutto:
466.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Liczba otworów do mocowania 3
Ilość otworów gwintowanych 0
Ilość zębów 13
Zacisk 50
Zacisk 30
Ø flanszy [mm] 79
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm] 61,6
Rodzaj rozrusznika samowysprzęglający
otwór Ø [mm] 12,5
Otwór Ø 2 [mm] 12,5
Otwór Ø 3 [mm] 12,5
Długość [mm] 229
Pozycja / stopień links
Kąt mocowania [stopień] 44
Miara kątowa otworu mocującego [stopnie] 44
nr EAN 4047026038651
Szczelina-ustawienie podstawowe [mm]61,6
Kierunek obrotówPrzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba otworów do mocowania3
Moc znamionowa [kW]1,1
Napięcie [V]12
EAN4047023071248
Numer katalogowyST 12V 1,1kW (L)
StanFabrycznie nowy
Nowa część 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Ilość zębów 10
Ilość otworów 2
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Pozycja / stopień L 41
Zacisk NO
Ø flanszy [mm] 76,2
Ciężar [kg] 3,18
nr EAN 3276424381729
Nowa część 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 2
Ilość zębów 12
Ilość otworów 3
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Pozycja / stopień L 42
Zacisk NO
Ø flanszy [mm] 76,2
Ciężar [kg] 3,66
nr EAN 3276424382252
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Ilość zębów 10
Ilość otworów 2
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Pozycja / stopień L 41
Ø flanszy [mm] 76,2
Ciężar [kg] 3,166
nr EAN 3276422010515
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 2
Ilość zębów 12
Ilość otworów 3
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Pozycja / stopień L 42
Zacisk NO
Ø flanszy [mm] 76,2
Ciężar [kg] 3,64
nr EAN 3276422011567
Nowa część 
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [kW] 1,1
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Ciężar [kg] 3,16
nr EAN 3276424385130
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
rozrusznik

Rozrusznik samochodowy


Rozrusznik to element, dzięki któremu odpalenie silnika jest dużo łatwiejsze. Rozrusznik jest podpięty do silnika w sposób, że gdy przekręcimy kluczyk w pozycję odpalania silnika, zębatka obraca koło zamachowe, którego ruch przekazywany jest na wał korbowy i tłoki. Wystarczy, tylko aby w jednym tłoku doszło do zapłonu, aby podtrzymać całą pracę silnika. Starter podczas uruchamiania silnika pobiera energię z akumulatora, który musi być odpowiednio naładowany, żeby możliwe było zakręcenie kołem zamachowym w odpowiedniej prędkości. Gdyby akumulator był słabo naładowany, rozrusznik nie dałby rady z oporami silnika np. z tarciem tłoków o cylindry.

Objawem rozładowanego akumulatora jest gaśnięcie kontrolek podczas próby uruchomienia silnika. Dzięki alternatorowi po odpaleniu silnika zaczyna się ładowanie akumulatora. Po jednym uruchomieniu silnika zabierana jest energia, którą bateria odzyska po 20 minutach jazdy (przy prawidłowo działającym alternatorze). Ważne jest doładowywanie akumulatora za pomocą prostownika, gdy zostawimy samochód na światłach, uszkodzony zostanie układ ładowania, lub gdy zaczną się pojawiać objawy jego rozładowania. 

Rozruszniki starszego typu przy długim kręceniu, nie ulegały uszkodzeniu, aczkolwiek w nowoczesnych pojazdach należy uważać, żeby nie kręcić zbyt długo, ponieważ mogłoby to spowodować usterkę. W przypadku braku możliwości odpalenia samochodu istnieją różne metody uruchomienia go. Najgorszym błędem, którego nie wolno popełniać jest próba odpalenia silnika "na zaciąg", w starszych pojazdach jest to możliwe, aczkolwiek w nowszych samochodach, spowodowałoby to kosztowną usterkę silnika. Rozrusznik to część samochodu, która po uszkodzeniu nadaje się do regeneracji. Przed naprawą rozrusznika należy pamiętać o odłączeniu masy od akumulatora, żeby podczas pracy nie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
informacje dodatkowe: