Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » sprzęgło Audi A4 B8 (8K2) » sterowanie sprzęgłem Audi A4 B8 (8K2) » siłownik sprzęgła Audi A4 B8 (8K2)

siłownik sprzęgła do AUDI A4 B8 (8K2)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B8 (8K2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 19,0
System hamulcowy SACHS
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 1
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
nr EAN 8717109632644
cena brutto:
266.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 19.05
System hamulcowy FTE
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 1
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
nr EAN 8717109671490
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5900427255470
Średnica [mm]19,0
MateriałTworzywo sztuczne
Dostępne MAPP-Code
Średnica tłoka [mm] 19,05
nr EAN 4047025530767
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
System hamulcowy SACHS
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
Materiał Aluminium
nr EAN 8432509646328
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19
nr EAN 5012759971512
Ciężar [kg] 0,140
nr EAN 4027816462170
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19,05
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
System hamulcowy SACHS
nr EAN 8032928099622
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659788979
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872600557
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872908769
EAN4059923043201
StanFabrycznie nowy
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN19044.4.1
Ciężar [kg] 0,23
cena brutto:
287.00 zł
 Kup
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,23
nr EAN 3276428106366
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.