Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » sprzęgło Audi A6 Allroad C6 (4FH) » sterowanie sprzęgłem Audi A6 Allroad C6 (4FH) » siłownik sprzęgła Audi A6 Allroad C6 (4FH)

siłownik sprzęgła do AUDI A6 Allroad C6 (4FH)

wybierz typ samochodu AUDI A6 Allroad C6 (4FH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 22.22
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 1
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
nr EAN 8717109577549
Ciężar [kg] 0,160
dla numeru OE 4F0 721 257 D
nr EAN 4027816349204
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 13
Wymiar gwintu 12 x 9
Materiał Aluminium
otwór Ø [mm] 22,2
nr EAN 8032928105071
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 6283 600 563
nr EAN 4013872789849
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872884919
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 22,2
nr EAN 3322938147006
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Otwór Ø 1 [mm] 22,2
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,21
nr EAN 3276428747569
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN22071.4.4
Ciężar [kg] 0,22
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.