Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sprzęgło Fiat STILO (192_) » sterowanie sprzęgłem Fiat STILO (192_) » siłownik sprzęgła Fiat STILO (192_)

siłownik sprzęgła do FIAT STILO (192_)

wybierz typ samochodu FIAT STILO (192_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
System hamulcowy VALEO
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 48,9
nr EAN 8717109349962
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 20,64
nr EAN 5900427256378
Ciężar [kg] 0,596
nr EAN 5057746173449
Średnica tłoka [mm] 20,6
nr EAN 4047024276291
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
Materiał Żeliwo
System hamulcowy VALEO
Rozstaw śrub mocujących [mm] 48,9
otwór Ø [mm] 20,64
nr EAN 8432509607282
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Rozmiar gwintu 1 x11
otwór Ø [mm] 21
nr EAN 5012759430347
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 20,64
Rozstaw śrub mocujących [mm] 48,9
System hamulcowy VALEO
nr EAN 8032532100271
Średnica [mm] 20,64
nr EAN 5903364338619
nr EAN 4013872613717
nr EAN 4013872613021
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 20,64
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 3322938225568
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 3276428047454
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.