Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » sprzęgło Kia PRO CEE'D (JD) » sterowanie sprzęgłem Kia PRO CEE'D (JD) » siłownik sprzęgła Kia PRO CEE'D (JD)

siłownik sprzęgła do KIA PRO CEE'D (JD)

wybierz typ samochodu KIA PRO CEE'D (JD) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 22
nr EAN 8717109647068
Rozstaw śrub mocujących [mm] 22
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
nr EAN 8432509654385
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
otwór Ø [mm] 20,64
Rozstaw śrub mocujących [mm] 22
nr EAN 8032928129404
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Indeks: OYO 80S0300-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Cylinder roboczy, sprzęgło
Nazwa: WYSPRZĘGLIK KIA
Opis: RIO III 1.4I/1.6I/1.5CRDI 05.04->
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4171023010
Numer dostawcy: 80S0300-OYO
Parametry:Gwint wewnętrzny [mm] : 8,5
Ilość otworów gwintowanych : 1
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4059923031215
cena brutto:
154.00 zł
 Kup
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Materiał Żeliwo
Czynnik wypełniający Olej mineralny
Ciężar [kg] 0,46
nr EAN 3276428047386
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.