Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » sterowanie sprzęgłem Seat IBIZA II (6K1) » siłownik sprzęgła Seat IBIZA II (6K1)

siłownik sprzęgła do SEAT IBIZA II (6K1)

wybierz typ samochodu SEAT IBIZA II (6K1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 23.81
System hamulcowy FAG
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M12x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 65
nr EAN 8717109062946
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 23,81
Materiał Aluminium
nr EAN 5900427257962
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 65
otwór Ø [mm] 23,81
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
nr EAN 8432509608210
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 24
nr EAN 5012759065259
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 24
nr EAN 5012759084281
Długość [mm] 342
Ciężar [kg] 0,134
nr EAN 4027816159162
Ciężar [kg] 0,560
dla numeru OE 357 721 261 A
nr EAN 4027816140665
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 12 x 1
System hamulcowy FTE
otwór Ø [mm] 23,81
Rozstaw śrub mocujących [mm] 65
nr EAN 8032532029626
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558519983
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
alternatywny zestaw naprawczy 108 989
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
dla numeru OE 357 721 261 A
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 23,8
nr EAN 3322937050000
Materiał Aluminium
dla numeru artykułu KN23021E1
Ciężar [kg] 0,3
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.