zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza |
nr EAN | 4047024438996 |
nr EAN | 4047026449228 |
nr EAN | 5012759976272 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową |
Ilość podłączonych styków | 4 |
nr EAN | 5012759981092 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379323876 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379340873 |
Długość [mm] | 110 |
Dolot - Ø [mm] | 80 |
Wylot - Ø [mm] | 80 |
nr EAN | 8012510034460 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Rozmiar klucza | 17 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez króćca przyłączeniowego |
nr EAN | 8012510035979 |
Wymiar gwintu | M 12x1.5 |
Ilość biegunów | 2 |
Kolor obudowy | brązowy |
nr EAN | 8435050644713 |
Ilość połączeń | 3 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,03 |
dla numeru OE | 03L 906 051 D |
nr EAN | 4054224008539 |
Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
Ilość połączeń | 3 |
Ciężar [kg] | 0,06 |
dla numeru OE | 04L 906 054 |
nr EAN | 4054224024898 |
Sposób montażu | Nasadka rurowa |
Ilość połączeń | 4 |
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 80 |
nr EAN | 4082300587135 |
Sposób montażu | przykręcany |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4082300688245 |
Sposób montażu | przykręcany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniami |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4082300714234 |
Ilość połączeń | 3 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,03 |
nr EAN | 5903364319205 |
Ilość połączeń | 2 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,01 |
nr EAN | 5903766317205 |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
Liczba przewodów | 1 |
dla numeru OE | 04L 906 051 C |
Jakość | EQUIVALENT |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 4040074238790 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074248492 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074247082 |
Ilość biegunów | 2 |
nr EAN | 4040074267103 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 4040074270554 |
Ilość biegunów | 2 |
Długość przewodu [mm] | 800 |
Rodzaj czujnika | czujnik PTC |
nr EAN | 4040074299043 |
Ilość biegunów | 2 |
Długość przewodu [mm] | 940 |
Rodzaj czujnika | czujnik PTC |
nr EAN | 4040074299111 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Kolor | czarny |
Ilość biegunów | 2 |
nr EAN | 4040074295038 |
Dolot - Ø [mm] | 80 |
Wylot - Ø [mm] | 80 |
Długość [mm] | 110 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326950350 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
nr EAN | 4028977913556 |
Techniczny numer informacyjny | PI 2028 |
nr EAN | 4028977942273 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,04 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Ciężar [kg] | 0,07 |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Wtrysk bezpośredni |
Ilość połączeń | 3 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,03 |
dla numeru OE | 03L 906 051 D |
nr EAN | 4054228008535 |
Materiał obudowy | GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym) |
Materiał obudowy | PBT (polibutylentereftalat) |
Strona zabudowy | Turbosprężarka |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Wtrysk bezpośredni |
Ciężar [kg] | 0,055 |
nr EAN | 4046001617355 |
dla numeru OE | 03L 906 051 B |
Liczba otworów do mocowania | 1 |
Liczba przewodów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
Ciężar [kg] | 0,029 |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4046001667671 |
Ciężar [kg] | 0,014 |
nr EAN | 4046001686047 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025