Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » tworzenie mieszanki Ford MONDEO V sedan (CD) » sonda Ford MONDEO V sedan (CD)

sonda do FORD MONDEO V sedan (CD)

wybierz typ samochodu FORD MONDEO V sedan (CD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 130
nr EAN 4047024896369
cena brutto:
300.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Długość całkowita [mm] 578
nr EAN 4047025434546
cena brutto:
239.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość całkowita [mm] 320
nr EAN 4047025642613
Jakość OE
Ograniczenia producenta DENSO
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 650
Ilość biegunów 4
nr EAN 8717613168103
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510085462
Ciśnienie od [kPa] 11,2
ciśnienie do [kPa] 307,2
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510036891
Ilość połączeń 2
Ciężar [kg] 0,065
dla numeru OE C201-18-921
nr EAN 4054224068083
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Liczba otworów do mocowania 1
Od ciśnienia [Pa] 11000
Do ciśnienia [Pa] 307000
Napięcie znamionowe [V] 5
Opór [Ohm] 2080
Ilość połączeń 4
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300306804
Ilość połączeń 2
Długość przewodu [mm] 450
Moment dokręcenia [Nm] 20
Rodzaj czujnika czujnik piezoelektryczny
nr EAN 4082300407730
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Odpowiada części oryginalnej w kolorze szary
Ilość biegunów 2
nr EAN 4082300401158
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300714227
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki owalny
Liczba otworów do mocowania 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Ciśnienie od [kPa] 20
ciśnienie do [kPa] 300
dla numeru OE 55206797
dla numeru OE 6238865
dla numeru OE 1611432480
dla numeru OE EL8A-9F479-CA
Jakość EQUIVALENT
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,021
nr EAN 3276423665004
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.