Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | brązowy |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
nr EAN | 8012510006986 |
Zakres temperatury od [°C] | -40 |
Zakres temperatury do [°C] | 130 |
nr EAN | 4047023187536 |
nr EAN | 4047025204378 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 5012759511602 |
nr EAN | 5012759972823 |
nr EAN | 5012759545850 |
nr EAN | 5012759992500 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,052 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379053087 |
Ciężar [kg] | 0,014 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379053834 |
Ciężar [kg] | 0,020 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379055081 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379912384 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | brązowy |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony |
nr EAN | 8012510006986 |
nr EAN | 8012510091104 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 47,3 |
nr EAN | 8012510022740 |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
Rozmiar klucza | 24 |
Specyfikacja | 18 |
nr EAN | 8012510024676 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,2 |
nr EAN | 8012510033647 |
Długość [mm] | 110 |
Dolot - Ø [mm] | 60 |
Wylot - Ø [mm] | 60 |
nr EAN | 8012510050156 |
Kolor obudowy | szary |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Napięcie [V] | 12 |
Ilość biegunów | 2 |
nr EAN | 8435050615119 |
Ilość biegunów | 4 |
Kolor obudowy | czarny |
Średnica [mm] | 20 |
nr EAN | 8435050620878 |
Ilość biegunów | 3 |
Od ciśnienia [Pa] | 20000 |
Do ciśnienia [Pa] | 250000 |
nr EAN | 8435050637470 |
Ilość biegunów | 3 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
nr EAN | 8435050634653 |
Długość [mm] | 48,9 |
Ilość połączeń | 3 |
Ciężar [kg] | 0,020 |
dla numeru OE | 82 00 285 798 |
nr EAN | 4027816331353 |
Ilość połączeń | 2 |
Ciężar [kg] | 0,01 |
nr EAN | 4027816371748 |
Ilość połączeń | 3 |
Ciężar [kg] | 0,072 |
dla numeru OE | 23760-00QAD |
nr EAN | 4054224082898 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z materiałami dodatkowymi |
Ilość połączeń | 4 |
nr EAN | 4082300306255 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Liczba otworów do mocowania | 1 |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Ilość połączeń | 3 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
nr EAN | 4082300306736 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Opór [Ohm] | 770 |
Ilość biegunów | 2 |
Głębokość zabudowy [mm] | 47,3 |
Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny |
nr EAN | 4082300408065 |
Sposób montażu | przykręcany |
Ilość połączeń | 6 |
nr EAN | 4082300404418 |
Sposób montażu | przykręcany |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4082300509779 |
Liczba otworów do mocowania | 3 |
Ilość połączeń | 6 |
Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
nr EAN | 4082300545166 |
Ilość połączeń | 2 |
dla numeru producenta | 6PT 009 109-221 |
nr EAN | 4082300619256 |
Ilość biegunów | 3 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
nr EAN | 4082300775532 |
nr EAN | 8001063960739 |
nr EAN | 8001063900971 |
nr EAN | 8001063678337 |
nr EAN | 8001063717258 |
Ciśnienie od [kPa] | 20 |
ciśnienie do [kPa] | 100 |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,52 |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,78 |
nr EAN | 5907558580457 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28 |
nr EAN | 5907558582116 |
Zakres temperatury od [°C] | -40 |
Zakres temperatury do [°C] | 130 |
nr EAN | 5901619521885 |
Ilość połączeń | 2 |
Ciężar [kg] | 0,01 |
nr EAN | 5903364358204 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 47,3 |
nr EAN | 5902659791054 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,2 |
nr EAN | 5903364311117 |
Ilość biegunów | 3 |
Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
Głębokość zabudowy [mm] | 28 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
dla numeru OE | 82 00 285 798 |
dla numeru OE | 93179803 |
Ilość biegunów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Wymiar gwintu | M12x1,25 |
Rozmiar klucza | 24 |
dla numeru OE | 82 00 680 689 |
dla numeru OE | 22060 00Q0A |
Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny |
Rezystancja znamionowa [Ohm] | 250 |
Ilość biegunów | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Kolor obudowy | niebieski |
Jakość | EQUIVALENT |
dla numeru artykułu | 87430E |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Wymiar gwintu | -- |
Rozmiar klucza | -- |
Kolor | czarny |
Ilość biegunów | 4 |
nr EAN | 4040074615218 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
Głębokość zabudowy [mm] | 28 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074118726 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ciężar netto [g] | 20 |
nr EAN | 5902048031389 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Ciężar netto [g] | 152 |
nr EAN | 5902048904270 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025