Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Strona niskiego ciśnienia | |
System tworzenia mieszanki paliwowej | Wtrysk do kolektora ssącego / wtrysk bezpośredni | |
nr EAN | 4047024438491 |
nr EAN | 4047024883918 |
nr EAN | 5012759962909 |
Długość przewodu [mm] | 330 | |
Ilość podłączonych styków | 4 | |
nr EAN | 5012759972854 |
Jakość | OE | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Ilość biegunów | 5 | |
nr EAN | 8717613026403 |
Jakość | OE | |
Ograniczenia producenta | DENSO | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 515 | |
Ilość biegunów | 4 | |
Masa [g] | 97 | |
nr EAN | 8717613048504 |
Ciśnienie od [kPa] | 22 | |
ciśnienie do [kPa] | 305 | |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,41 | |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,735 | |
nr EAN | 8012510022597 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | czarny | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
nr EAN | 8435050631157 |
Sposób montażu | wciśnięty | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu dolotowego | |
Ilość połączeń | 5 | |
nr EAN | 4082300314489 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 22 | |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 305 | |
Zakres pomiarowy od [V] | 0,410 | |
Zakres pomiarowy do [V] | 4,735 | |
Ilość połączeń | 4 | |
nr EAN | 4082300619157 |
Ilość biegunów | 4 | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny | |
Liczba otworów do mocowania | 1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza | |
Ciśnienie od [kPa] | 22 | |
ciśnienie do [kPa] | 305 | |
dla numeru OE | 6G9N 12B676 AB |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Ciśnienie [bar] od | 0,27 | |
Ciśnienie [bar] do | 2,9 | |
Ilość biegunów | 4 | |
nr EAN | 4040074300015 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 20,0 | |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 300,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza | |
nr EAN | 4010326956758 |
Ciężar [kg] | 0,02151 | |
nr EAN | 4046001445507 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025