nr EAN | 3165143091210 |
zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza | |
nr EAN | 3165143342046 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową | |
Ilość podłączonych styków | 5 | |
nr EAN | 5012759523728 |
nr EAN | 5012759969151 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 34,5 | |
nr EAN | 8012510078884 |
Ciśnienie od [kPa] | 11 | |
ciśnienie do [kPa] | 307 | |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,25 | |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,75 | |
nr EAN | 8012510013328 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | szary | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | zielony | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny | |
nr EAN | 8012510078563 |
Ilość biegunów | 4 | |
Od ciśnienia [Pa] | 11000 | |
Do ciśnienia [Pa] | 307000 | |
nr EAN | 8435050632987 |
średnica zewnętrzna [mm] | 7,4 | |
nie dla wariantu wyposażenia | 4mm | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Opór [Ohm] | 2080 | |
Opór [Ohm] | 294 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Gwint zewn. [mm] | 12 | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | jasnoniebieski | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały | |
Kolor | niebieski | |
Skok gwintu [mm] | 1,5 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Zakres temperatury [°C] | 25 | |
Zakres temperatury [°C] | 80 | |
Sposób montażu | przykręcany | |
nr EAN | 4082300203431 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Liczba otworów do mocowania | 1 | |
Od ciśnienia [Pa] | 11000 | |
Do ciśnienia [Pa] | 307000 | |
Napięcie znamionowe [V] | 5 | |
Opór [Ohm] | 2080 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
nr EAN | 4082300306804 |
Gwarancja | 5 lata gwarancji | |
nr EAN | 4044079382045 |
Moment dokręcenia do [Nm] | 22 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
nr EAN | 8001063730226 |
Długość [mm] | 61 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Kolor | szary | |
Długość śruby pod główką [mm] | 28 | |
Ciężar [kg] | 0,023 | |
nr EAN | 5907558548143 |
nr EAN | 5907558571127 |
nr EAN | 5901619512357 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor wtyczki | jasny niebieski | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny | |
Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 mm | |
dla numeru OE | 12566778 | |
dla numeru OE | 1338.F9 | |
dla numeru OE | 500382599 | |
dla numeru OE | 50 10 412 450 |
Ilość biegunów | 6 | |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny | |
Liczba otworów do mocowania | 3 | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z manualną skrzynią biegów | |
Litera rozpoznawcza | BT | |
dla numeru OE | 9193187 | |
dla numeru OE | 848004 |
Jakość | EQUIVALENT |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 11,0 | |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 307,0 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza | |
nr EAN | 4010326925655 |
Ograniczenia producenta | BOSCH | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza | |
Ciężar netto [g] | 28 | |
nr EAN | 5902048093943 |
Rodzaj korpusu | z obudową | |
Ciężar netto [g] | 175 | |
nr EAN | 5902048057723 |
Rodzaj korpusu | z obudową | |
Ciężar netto [g] | 185 | |
nr EAN | 5902048080998 |
Tryb pracy | elektryczny | |
Napięcie [V] | 12 | |
Techniczny numer informacyjny | SI 0104 | |
nr EAN | 4028977651113 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,27 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,04 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,03 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Rodzaj czujnika | czujnik indukcyjny | |
Ilość biegunów | 4 | |
dla numeru OE | 55 219 298 | |
Ciężar [kg] | 0,04523 | |
nr EAN | 4046001443343 |
Ilość biegunów | 1 | |
Wymiar gwintu | 1/8x27NPT | |
ID wykonania wtyczki | 1 polig | |
Ciężar [kg] | 0,02144 | |
nr EAN | 4046001299063 |
ID wykonania wtyczki | 2-polig | |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
Kolor obudowy | czarny | |
Ciężar [kg] | 0,03209 | |
nr EAN | 4046001300851 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 11 | |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 307 | |
Zakres pomiarowy od [V] | 0,25 | |
Zakres pomiarowy do [V] | 4,75 | |
Ilość połączeń | 4 | |
nr EAN | 3531650041091 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025