Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » system tworzenia mieszanki paliwowej Ferrari F430 Spider » tworzenie mieszanki Ferrari F430 Spider » sonda Ferrari F430 Spider

sonda do FERRARI F430 Spider

wybierz typ samochodu FERRARI F430 Spider:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759536292
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Odpowiada części oryginalnej w kolorze biały
nr EAN 8012510041024
Ciśnienie od [kPa] 10
ciśnienie do [kPa] 121,6
Napięcie wyjściowe od [V] 0,394
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510034040
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300772654
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300772609
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 8
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 4082300786620
cena brutto:
23.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 5907558580761
Kształt kształt O
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Kolor wtyczki czarny
dla numeru OE 12 623 095
Wymiar gwintu M12x1,5
Kolor czarny
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,02962
nr EAN 4046001299087
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.