Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową |
Ilość podłączonych styków | 5 |
nr EAN | 5012759379790 |
Długość przewodu [mm] | 525 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 46 |
nr EAN | 8012510078136 |
Temperatura ostrzegawcza [°c] | 125 |
nr EAN | 8012510062135 |
Sposób montażu | wciśnięty |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem osadczym sprężynującym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Napięcie znamionowe [V] | 12 |
Opór [Ohm] | 2080 |
Opór [Ohm] | 322 |
Ilość połączeń | 2 |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | niebieski |
Kolor | niebieski |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Zakres temperatury [°C] | 25 |
Zakres temperatury [°C] | 80 |
nr EAN | 4082300154146 |
Sposób montażu | Nasadka rurowa |
Ilość połączeń | 6 |
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 70 |
nr EAN | 4082300723311 |
Gwarancja | 5 lata gwarancji |
nr EAN | 4044079389501 |
Tryb pracy | elektryczny |
nr EAN | 8001063507958 |
Ilość połączeń | 2 |
Kolor | niebieski |
Ciężar [kg] | 0,015 |
nr EAN | 5907558548181 |
Długość przewodu [mm] | 525 |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 46 |
nr EAN | 5907558581461 |
nr EAN | 5907558566680 |
nr EAN | 5907558558906 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Punkt włączania [°C] | -40 |
Punkt włączania [°C] | 120 |
Średnica [mm] | 20 |
Wymiar gwintu | -- |
Rozmiar klucza | -- |
Kolor | niebieski |
Ilość biegunów | 2 |
nr EAN | 4040074377741 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Punkt włączania [°C] | 124 |
Punkt włączania [°C] | 116 |
Średnica [mm] | 20 |
Wymiar gwintu | -- |
Rozmiar klucza | -- |
Kolor | szary |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074311905 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
Techniczny numer informacyjny | SI 0100 |
nr EAN | 4028977323256 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,27 |
Tryb pracy | elektryczny |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ilość biegunów | 2 |
dla numeru OE | 028 906 081 |
Długość [mm] | 37 |
Ciężar [kg] | 0,02 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
dla numeru OE | 025 906 041 A |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Oznaczenie koloru | niebieski |
Ilość biegunów | 2 |
nr EAN | 4046001285806 |
Temperatura otwarcia [°c] | 120 |
ID wykonania wtyczki | 3-polig |
Ciężar [kg] | 0,0301 |
nr EAN | 4046001306242 |
Wymiar gwintu | M14x1,5 |
Kolor | biały |
Rozmiar klucza | 19 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Ilość biegunów | 2 |
Ciężar [kg] | 0,0338 |
nr EAN | 4046001295652 |
nr EAN | 3531650032402 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025