Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » tworzenie mieszanki Seat TARRACO (KN2) » sonda Seat TARRACO (KN2)

sonda do SEAT TARRACO (KN2)

wybierz typ samochodu SEAT TARRACO (KN2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047024438996
nr EAN 4047026449327
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759981092
nr EAN 5012759557969
Długość [mm] 110
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
nr EAN 8012510034460
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 17
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez króćca przyłączeniowego
nr EAN 8012510035979
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 80
nr EAN 4082300587135
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300714234
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 540
nr EAN 4082300758245
Ilość połączeń 2
Kolor czarny
Ciężar [kg] 0,01
nr EAN 5903766317205
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Kolor czarny
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074295038
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
Długość [mm] 110
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326950350
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 5
Ilość połączeń 2
Długość przewodu [mm] 550
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Długość całkowita [mm] 662
nr EAN 4028977936463
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
niewymagany zwrot starej części 
Nowa część 
Numer artykułu zalecanego dodatku 113 883
Strona zabudowy Obudowa filtra powietrza
Rodzaj korpusu z obudową
Materiał obudowy Tworzywo sztuczne
Materiał obudowy PBT (polibutylentereftalat)
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowaną kratką
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 3276423661587
cena brutto:
215.00 zł
 Kup
Strona zabudowy przed katalizatorem
Sonda lambda Sonda planarna
Ilość biegunów 4
Długość przewodu [mm] 800
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
Wymiar gwintu M18x1,5
Ciśnienie załączania [bar] 4
Sonda lambda ogrzewana
Ciężar [kg] 0,15
nr EAN 3276423681226
Ciężar [kg] 0,014
nr EAN 4046001686047
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.