Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » system tworzenia mieszanki paliwowej Ford TRANSIT Autobus » tworzenie mieszanki Ford TRANSIT Autobus » sonda Ford TRANSIT Autobus

sonda do FORD TRANSIT Autobus

wybierz typ samochodu FORD TRANSIT Autobus:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Jakość OE
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 750
Ilość biegunów 4
Masa [g] 100
nr EAN 8717613018415
Ilość biegunów 2
nr EAN 8435050624227
Ilość biegunów 2
Wymiar gwintu M14x1,5
nr EAN 8435050604144
Długość [mm] 54
Ilość połączeń 2
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 1 037 465
nr EAN 4027816248415
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Sonda lambda ogrzewana
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Liczba przewodów 4
Długość przewodu [mm] 500
Ciężar [kg] 0,097
nr EAN 4054224757765
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Kolor wtyczki jasnoszary
Wymiar gwintu 3/8"-18NPTF
Rozmiar klucza 24 mm
dla numeru OE 6810428
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,05
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cięgna
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.