
| Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
| Ilość połączeń | 6 |
| Ciężar [kg] | 0,184 |
| nr EAN | 5050063194555 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759968611 |

| Rodzaj korpusu | z obudową |
| Ilość połączeń | 4 |

| Ilość połączeń | 4 |
| nr EAN | 8053379156825 |

| Ilość połączeń | 3 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,2 |
| nr EAN | 8012510033647 |

| Długość [mm] | 110 |
| Dolot - Ø [mm] | 70 |
| Wylot - Ø [mm] | 70 |
| nr EAN | 8012510050163 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez króćca przyłączeniowego |
| Ciśnienie od [kPa] | 0,2 |
| ciśnienie do [kPa] | 100 |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,5 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,5 |
| nr EAN | 8012510044667 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Wymiar gwintu | M 12x1,5 |
| Kolor obudowy | czarny |
| nr EAN | 8435050631140 |

| Do ciśnienia [Pa] | 100000 |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 8435050638026 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Kolor | czarny |
| Od ciśnienia [Pa] | 50500 |
| Do ciśnienia [Pa] | 351300 |
| nr EAN | 8435050649992 |

| Rodzaj oporu | czujnik gorącej warstwy masy powietrza |
| Ilość połączeń | 6 |
| Ciężar [kg] | 0,180 |
| dla numeru OE | 82 00 280 060 |
| nr EAN | 4027816457879 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | czarny |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| nr EAN | 4082300306170 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300509779 |

| Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa |
| Ilość biegunów | 6 |
| Długość przewodu [mm] | 400 |
| nr EAN | 4082300652178 |

| Sposób montażu | Nasadka rurowa |
| Ilość połączeń | 4 |
| Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 69,5 |
| nr EAN | 4082300752281 |

| Ilość biegunów | 3 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 4082300775532 |

| nr EAN | 8001063846248 |

| nr EAN | 8001063951041 |

| nr EAN | 8001063678337 |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 5902659783455 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 28,2 |
| nr EAN | 5903364311117 |

| Kształt | prosty |
| Ilość biegunów | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 225 |
| Długość całkowita [mm] | 380 |
| dla numeru OE | 82 00 921 749 |

| Kształt | prosty |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor wtyczki | szary |
| Długość przewodu [mm] | 580 |
| Długość całkowita [mm] | 760 |
| dla numeru OE | 95517827 |
| dla numeru OE | 22640 0467R |

| Kształt | prosty |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor wtyczki | czarny |
| Długość przewodu [mm] | 210 |
| dla numeru OE | 95517813 |
| dla numeru OE | 22640 4039R |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 4040074248034 |

| Liczba przewodów | 5 |
| Długość [mm] | 400 |
| nr EAN | 4010326917803 |

| Ciężar netto [g] | 435 |
| nr EAN | 5902048910721 |

| Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
| nr EAN | 5902048923486 |

| Techniczny numer informacyjny | PI 2028 |
| nr EAN | 4028977940866 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,26 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Rodzaj korpusu | z obudową |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,06 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 160 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 225 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 580 |

| Kolor | czarny |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4103590659293 |

| Ciężar [kg] | 0,02683 |
| nr EAN | 4046001444739 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025