Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » tworzenie mieszanki Volkswagen GOLF VII Van (5G1) » sonda Volkswagen GOLF VII Van (5G1)

sonda do VOLKSWAGEN GOLF VII Van (5G1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF VII Van (5G1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047024438996
cena brutto:
326.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość całkowita [mm] 660
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 250000
nr EAN 4047025383257
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759981092
nr EAN 5012759557969
Długość [mm] 110
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
nr EAN 8012510034460
Ilość połączeń 3
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 03L 906 051 D
nr EAN 4054224008539
Gwint zewn. [mm] M18 x 1,5
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,06
dla numeru OE 04L 906 054
nr EAN 4054224024898
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 80
nr EAN 4082300587135
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300714234
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 2
Długość przewodu [mm] 540
nr EAN 4082300758245
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300803181
Ilość połączeń 3
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 5903364319205
Sonda lambda Sonda lambda szerokopasmowa
Wymiar gwintu M18 x 1,5
Długość przewodu [mm] 1250
Ilość biegunów 6
nr EAN 4040074312834
cena brutto:
446.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 5
Długość [mm] 1216
nr EAN 087295941447
Dolot - Ø [mm] 80
Wylot - Ø [mm] 80
Długość [mm] 110
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza
nr EAN 4010326950350
cena brutto:
303.99 zł
 Kup
Liczba przewodów 2
Długość [mm] 953
nr EAN 087295953396
Techniczny numer informacyjny PI 2028
nr EAN 4028977942273
Ilość połączeń 3
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 03L 906 051 D
nr EAN 4054228008535
Ciężar [kg] 0,014
nr EAN 4046001686047
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.