Liczba przewodów | 1 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 80000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 3165143342275 |
Sonda lambda | Sonda palcowa |
Sonda lambda | nieogrzewany |
nr EAN | 5012759387368 |
Ilość podłączonych styków | 3 |
nr EAN | 689604101803 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379060900 |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,064 |
Ilość połączeń | 3 |
nr EAN | 8053379054596 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379552269 |
Ilość połączeń | 2 |
nr EAN | 8053379549085 |
Sonda lambda | Sonda lambda |
Długość przewodu [mm] | 290 |
Liczba przewodów | 4 |
nr EAN | 8053379074549 |
Ciśnienie od [kPa] | 15 |
ciśnienie do [kPa] | 102 |
Napięcie wyjściowe od [V] | 0,261 |
Napięcie wyjściowe do [V] | 4,958 |
nr EAN | 8012510076309 |
Wymiar gwintu | 3/8-GAS |
Rozmiar klucza | 17 |
nr EAN | 8012510071915 |
Ilość biegunów | 2 |
Wymiar gwintu | 3/8 Gas 19 h con. |
nr EAN | 8435050618011 |
Ilość biegunów | 2 |
Napięcie [V] | 12 |
Wymiar gwintu | M 14x1,5 |
Kolor obudowy | czarny |
nr EAN | 8435050631171 |
nr EAN | 8001063862378 |
Tryb pracy | pneumatyczny |
Techniczny numer informacyjny | SI 1013-11 |
nr EAN | 5907558565560 |
Sonda lambda | nieogrzewany |
Liczba przewodów | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 5901619593264 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Ilość przewodów | 4 |
Długość przewodu [mm] | 520 |
Ilość biegunów | 3 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Ciśnienie od [kPa] | 15 |
ciśnienie do [kPa] | 100 |
Ilość biegunów | 2 |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny |
Kolor wtyczki | czarny |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
Wymiar gwintu | M14x1,5 mm |
Rozmiar klucza | 21 |
Napięcie robocze [V] | 12 |
Rodzaj czujnika | czujnik piezoelektryczny |
Ciśnienie [bar] od | 0,15 |
Ciśnienie [bar] do | 1,02 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Ilość biegunów | 3 |
nr EAN | 4040074471265 |
Sonda lambda | nieogrzewany |
Liczba przewodów | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
nr EAN | 087295911570 |
Zakres pomiarowy od [kPa] | 15,0 |
Zakres pomiarowy do [kPa] | 102,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
nr EAN | 4010326924771 |
Tryb pracy | pneumatyczny |
Techniczny numer informacyjny | SI 1013-11 |
nr EAN | 4028977604454 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,07 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |
Ilość połączeń | 3 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Ciężar [kg] | 0,060 |
dla numeru OE | 62 38 927 |
nr EAN | 4044688336293 |
Wykonanie izolacji przewodu | z izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem |
Ciężar [kg] | 0,12953 |
Kolor wtyczki | czarny |
Liczba przewodów | 4 |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Ilość biegunów | 4 |
Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
dla numeru OE | 39210-24610 |
Długość przewodu [mm] | 330 |
Długość [mm] | 420 |
Ilość połączeń | 4 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
nr EAN | 4046001433924 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025