Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » system tworzenia mieszanki paliwowej Citroën C5 III (RD_) » tworzenie mieszanki Citroën C5 III (RD_) » sonda Citroën C5 III (RD_)

sonda do CITROËN C5 III (RD_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 III (RD_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047026449211
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759976135
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379163540
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510039946
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Do ciśnienia [Pa] 100000
Ilość biegunów 3
nr EAN 8435050639412
Ilość połączeń 3
Kolor czarny
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,02
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816371205
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 4
nr EAN 4082300239997
Układ wydechowy dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
Do ciśnienia [Pa] 100000
Napięcie od [V] 0,5
Napięcie do [V] 4,5
Ilość biegunów 3
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079374040
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063819174
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063669465
średnica zewnętrzna [mm] 80
Jakość EQUIVALENT
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
Długość [mm] 96
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326900690
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 475
nr EAN 5902048093448
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977932762
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,25
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,04
Tryb pracy elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cięgna
Status produktu: Normalny
Układ wydechowy dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem sadzy/cząstek stałych
Ilość biegunów 3
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.