Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » system tworzenia mieszanki paliwowej Lexus NX (_Z1_) » tworzenie mieszanki Lexus NX (_Z1_) » sonda Lexus NX (_Z1_)

sonda do LEXUS NX (_Z1_)

wybierz typ samochodu LEXUS NX (_Z1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759963241
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 5012759992302
Jakość OE
Tryb pracy elektryczny
Ilość biegunów 5
nr EAN 8717613026403
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
Masa [g] 100
nr EAN 8717613056578
Jakość OE
Ograniczenia producenta DENSO
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 420
Ilość biegunów 4
Masa [g] 90
nr EAN 8717613114643
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379912391
Głębokość zabudowy [mm] 30
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379924950
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510012031
Długość czujnika pomiarowego [mm] 30
nr EAN 8012510037034
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,017
dla numeru OE 89421-26030
nr EAN 4054224064832
Sposób montażu wciśnięty
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu dolotowego
Ilość połączeń 5
nr EAN 4082300314489
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300802788
Ilość połączeń 3
nr EAN 4029416361082
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Kolor biały
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074287309
Rodzaj korpusu z obudową
Rodzaj korpusu bez obudowy
Ciężar netto [g] 90
nr EAN 5902048057846
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 3276423661365
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.