Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » system tworzenia mieszanki paliwowej Porsche 911 Targa (993) » tworzenie mieszanki Porsche 911 Targa (993) » sonda Porsche 911 Targa (993)

sonda do PORSCHE 911 Targa (993)

wybierz typ samochodu PORSCHE 911 Targa (993):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 3
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 4047024043565
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Długość całkowita [mm] 470
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
nr EAN 3165143767764
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda palcowa
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5012759482520
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Długość [mm] 500
Ilość biegunów 3
Techniczny numer informacyjny Universal 77003
nr EAN 8435050638484
Ilość biegunów 2
nr EAN 8435050644072
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 1
Kolor obudowy biały
nr EAN 8435050648353
Status produktu: Normalny
nr EAN 4029416326517
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
Liczba przewodów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 5907558577907
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Sonda lambda ogrzewana
Ilość przewodów 3
Długość przewodu [mm] 230
Jakość EQUIVALENT
dla numeru artykułu 81014E
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.