Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » system tworzenia mieszanki paliwowej Renault TWINGO III (BCM_, BCA_) » tworzenie mieszanki Renault TWINGO III (BCM_, BCA_) » sonda Renault TWINGO III (BCM_, BCA_)

sonda do RENAULT TWINGO III (BCM_, BCA_)

wybierz typ samochodu RENAULT TWINGO III (BCM_, BCA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759514689
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759968611
Status produktu: Normalny
nr EAN 8012510021804
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 306
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510026786
Długość czujnika pomiarowego [mm] 28,2
nr EAN 8012510033647
Ilość połączeń 2
Ciężar [kg] 0,05
nr EAN 4054224062913
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Ilość połączeń 2
nr EAN 4082300619843
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4082300775532
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 3
nr EAN 4082300802856
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Kształt obudowy wtyczki owalny
Kolor wtyczki czarny
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Sposób montażu spięty
Średnica obudowy [mm] 20
nr EAN 5902659783592
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Długość czujnika pomiarowego [mm] 28,2
nr EAN 5903364311117
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 3276423661358
Ciężar [kg] 0,02067
nr EAN 4046001444371
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.